حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
رئیس پلیس آگاهی تهران خبر داد:

کاهش جرایم با استفاده از پابندهای الکترونیکی

کاهش جرایم با استفاده از پابندهای الکترونیکی

رئیس پلیس آگاهی تهران از کاهش ۱۷ درصدی جرایم با استفاده از پابندهای الکترونیکی در پایتخت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ سردار علی ولی‌پور گودرزی به تشریح تأثیر پابندهای الکترونیکی بر کاهش جرایم در پایتخت پرداخت و گفت: با توجه‌ به اجرای این طرح از سال گذشته اکنون بیش از هزار نفر از متهمان و مجرمان سابقه‌دار در تهران تحت نظارت پابندهای الکترونیکی قرار دارند و این طرح همچنان ادامه دارد.

رئیس پلیس آگاهی تهران با بیان اینکه تعدادی از همین افراد در حین ارتکاب جرم دستگیر شده‌اند، تأکید کرد: اولویت ما افرادی هستند که تکرار جرم می‌کنند و مجازات برایشان بازدارنده نیست به این افراد حتماً پابند زده شده و تحت کنترل قرار می‌گیرند.

وی گفت: افرادی که دستگیر می‌شوند پس از مشخص‌شدن و پایان مجازات، پابند بر روی پای آن‌ها نصب می‌شود.

این مقام مسئول همچنین به ارتباط میان اعتیاد و سرقت اشاره کرد و بیان داشت: تعدادی از سارقان دستگیر شده، دارای اعتیاد هستند و یکی از انگیزه‌های آن‌ها برای سرقت همین موضوع بوده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران با اشاره به اینکه طرح پابند الکترونیکی به‌عنوان یک اقدام پیشگیرانه بسیار مؤثر بوده و باعث کاهش ۱۷ درصدی وقوع جرم شده است، اظهار کرد: بخش اعظم این کاهش به‌دلیل طرح‌هایی مانند پابند الکترونیکی است که بر روی پای سارقین سابقه‌دار نصب می‌شود و در صورت ارتکاب جرم در حین نظارت، این افراد دستگیر می‌شوند.

وی همچنین به رصد محیط‌های آلوده اشاره کرد و ابراز داشت: با استفاده از پابندها، مأموران به سارقان هشدار می‌دهند که محل زندگی خود را ترک کرده‌اند و در آن محل چه کاری انجام می‌دهند که روزانه نزدیک به ۳۰۰ الی ۴۰۰ نفر تذکر داده می‌شود و در صورت عدم رعایت، مأموران آن‌ها را در صحنه دستگیر می‌کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از