حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
امام جمعه سرخه:

کاهش جمعیت فاجعه بزرگی است

کاهش جمعیت فاجعه بزرگی است

امام‌ جمعه سرخه با بیان اینکه کاهش جمعیت فاجعه بزرگی است که برای مردم هم مشخص نیست، گفت: اگر امروز بحث فرزندآوری علاج نشود در آینده وارد تله جمعیتی خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی اشرف در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر و سوم خرداد گفت: این روز جزو ایام‌الله انقلاب است که تبدیل به یک نماد شده است.

امام‌ جمعه سرخه در ادامه افزود: فتح خرمشهر در عملیات «الی بیت‌المقدس» اتفاق افتاد که هدف‌گذاری و چشم‌انداز این عملیات آزادی قدس شریف بود.

اشرف اظهار داشت: اما بعضی‌ها این را عملی و اجرایی نمی‌دانستند و بر این عقیده بودند که سیطره جبهه غرب آن‌قدر زیاد است که ما با این عدّه و عدّه کم و تفرقه زیاد، کاری از دستمان بر نمی‌آید؛ اما کار بزرگی که در دفاع مقّدس صورت گرفت به مردم مستضعف دنیا این پیغام را داد که اگر مقاومت کنید امکان پیروزی وجود دارد وبا تمام تسلط و هیمنه رسانه‌ای و نظامی و اقتصادی غرب امکان پیروزی و مقاومت وجود دارد.

امام‌ جمعه سرخه با بیان اینکه کاهش جمعیت فاجعه بزرگی است که برای مردم هم هنوزمشخص نیست، گفت: آن چیزی که متاسفانه در اولویت کمتری قرار دارد بحث فرزندآوری و جوانی جمعیت است؛ اما این مسئله اگر امروز علاج نشود در آینده وارد تله جمعیتی خواهیم شد.

اشرف با اشاره به دهه کرامت، اظهار داشت: امام رضا (ع) آن زمانی که در مدینه بود سعی می‌کردند به اشکال مختلف ایشان را محدود کنند که در اواخر عمر شریفشان از مرکز توجه که مدینه است و تحوّلات اسلام در آنجا رقم می‌خورد و عراق و حجاز دور کردند.

 وی خاطرنشان کرد: خواهر ایشان را هم همین‌طور محدود کرده و حرکت‌های نهضتی شیعیان و یاران اهل‌بیت را هم محدود کردند، امّا آن چیزی که اتفاق افتاد چه بود؟ در آن زمان و چه در سال‌های نزدیک اگر با خدا و با حق باشید نور و اثر کار شما نابودشدنی نیست.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از