حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
صبح امروز انجام شد؛

کلنگ‌زنی مرکز تخصصی چشم پزشکی در سمنان

کلنگ‌زنی مرکز تخصصی چشم پزشکی در سمنان

آیین کلنگ‌زنی بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی چشم پزشکی موسسه خیریه مهد کرامت استان سمنان صبح امروز با حضور جمعی از مسئولین استانی و خیرین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت،آیین کلنگ‌زنی بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی چشم پزشکی موسسه خیریه مهد کرامت استان سمنان صبح امروز با حضور جمعی از مسئولین استانی و خیرین برگزار شد.

 

راه‌اندازی مرکز تخصصی چشم پزشکی نیاز مبرم استان است

 

خسرو جدیدی، در جمع حاضرین با اشاره به اقدامات انجام گرفته در موسسه خیریه مهد کرامت طی سال‌های گذشته گفت: موسسه مهد کرامت از سال ۹۵ فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون اقدامات رایگان متعددی را به بیماران نیازمند ارائه کرده است.

 

عضو هیئت مدیره موسسه خیریه مهد کرامت در ادامه ابراز کرد: نیاز به ایجاد یک بیمارستان تخصصی در زمینه چشم پزشکی در استان سمنان با توجه به حجم بالای بیماران در سطح استان یک نیاز اساسی است که باید بدان توجه کرد.

 

وی همچنین تصریح کرد: حدود ۲۰ درصد از بیماران شایع چشمی برای درمان و جراحی چشم راهی پایتخت می‌شوند و این شرایط برای بسیاری از کهنسالان و بیماران دشواراست که با راه‌اندازی این مرکز در سمنان مشکل مرتفع می‌شود.

 

بنا به گفته جدیدی، در کل کشور ۴۰ مرکز تخصصی چشم پزشکی وجود دارد که تقریبا تمامی مراکز با تراکم زیاد روبرو است و راه‌اندازی این مرکز می‌تواند از حجم بیماران در تهران کاسته و سبب ارائه خدمات بهتر می‌شود.

 

عضو هیئت مدیره موسسه خیریه مهد کرامت ابراز کرد: ساخت سازه و رعایت استانداردهای مناسب با شرایط اقلیمی سمنان با نظارت و حمایت علی خیرالدین و همچنین قسمت تخصصی و بهره‌مندی از فناوری‌های روز دنیا نیز با نظارت و حمایت بنده انجام می‌شود.

 

۷۰۰  تشکل خیریه در استان فعال است

 

احمد ریواده، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان نیز در این آئین با اشاره به پیش‌قدم بودن مردم سمنان در امور خیریه و مشارکت بالای مردم سمنان در دوران کرونا گفت: مردم سمنان همواره همدل و متحد در انجام امور خیر مشارکت دارند و در ساخت این بیمارستان نیز نیازمند حمایت و کمک خیرین هستیم.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان تصریح کرد: ۷۰۰  تشکل خیریه فعال در استان وجود دارد و باید با هم‌افزایی و مشارکت بین این تشکل‌های مردم نهاد شاهد رخداد شاخص در شرق کشور باشیم.

 

این مقام مسئول به حمایت دولت سیزدهم از اقدامات حوزه سلامت خبر داد و افزود: با حمایت خیرین و مسئولین شاهد تحول در بخش درمان سرطان در استان هستیم و در حوزه چشم پزشکی نیز قطعا با وجود متخصصین توامند در سطح استان و حمایت خیرین رخداد عظیمی دیگر رقم خواهد خورد.

 

راه اندزای بیمارستان تخصصی چشم نیازمند اعتبار۶۴۰ میلیارد تومانی است

 

محمد هادی ایازی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل مجمع انتقال خون کشور نیز در این آئین راه‌اندازی بیمارستان تخصصی چشم را فرصتی برای اشتغال در استان دانست و افزود: سرمایه انسانی منبع ارزشمندی است که باید بدان توجه باشد و قدر افراد برجسته‌ای مانند پروفسور خسور جدیدیباید دانسته شود.

 

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل مجمع خیرین انتقال خون کشور راه‌اندازی بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی چشم در استان سمنان را نیازمند اعتبار ۶۴۰ میلیارد تومانی دانست و افزود: راه‌اندازی این بیمارستان قطعاً با مشارکت مردم سمنان رقم خواهد خورد.

 

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از