حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
رئیس هیئت کوهنوردی شهرستان سمنان:

کمبود امکانات در باشگاه‌های کوهنوردی سمنان جدی است

کمبود امکانات در باشگاه‌های کوهنوردی سمنان جدی است

رئیس هیئت کوهنوردی شهرستان سمنان گفت: متأسفانه کمبود بودجه و امکانات به‌شدت فعالیت باشگاه‌های کوهنوردی را در شهرستان سمنان تحت‌تأثیر قرار داده و امکان آموزش و برنامه‌ریزی برای صعود به ارتفاعات را از بین برده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ متأسفانه مشکلات ورزش استان سمنان مثنوی هفتاد من است و اگر هر روز هم به بخشی از آن پرداخته شود بازهم تمامی ندارد.

مشکلاتی که از بی‌تدبیری و نگاه تبعیض‌آمیز مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان نشئت‌گرفته و با بی‌تفاوتی سایر مسئولین برای پاسخگویی همراه است.

مهدی کیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با اشاره به مشکلات متعدد باشگاه‌های کوهنوردی در سطح شهرستان سمنان گفت: متأسفانه کمبود بودجه و امکانات به‌شدت فعالیت باشگاه‌های کوهنوردی را در شهرستان سمنان تحت‌تأثیر قرار داده و امکان آموزش و برنامه‌ریزی برای صعود به ارتفاعات را از بین برده است.

رئیس هیئت کوهنوردی شهرستان سمنان در ادامه افزود: باشگاه‌ها مجبور هستند از اعضای خود حق عضویت بگیرند و در مقابل به دلیل اینکه از سمت اداره کل مورد حمایت و پشتیبانی قرار نمی‌گیرند تمام منابع مالی را برای یک برنامه تمرینی و یا صعود مجبور هستند هزینه کنند و بدین ترتیب سود چندانی عایدشان نمی‌شود و این موضوع حمایت بیشتر اداره کل را می‌طلبد که حداقل بخشی از نیاز باشگاه‌ها را تأمین کند.

این مقام مسئول تأکید کرد که این مسئله سبب می‌شود بسیاری از افراد بدون پشتیبانی از سمت باشگاه‌ها و یا اداره ورزش و جوانان به‌صورت انفرادی برای کوهنوردی اقدام کنند که خطرات جبران‌ناپذیری به هماره دارد.

وی همچنین به موضوع انتقال بسیاری از هیئت‌های استانی به شهرستان شاهرود اشاره کرد و افزود: بر اساس مر قانون باید هیئت‌های ورزشی در مرکز استان مستقر باشند تا بودجه و امکانات به‌صورت عادلانه بین تمامی شهرستان‌ها پخش شود؛ اما در حال حاضر 16 هیئت استانی به شاهرود انتقال پیدا کرده است.

نکته قابل‌توجه در امر ورزش استان سمنان باتوجه‌به گلایه‌های متعدد ورزش دوستان و ورزشکاران استان سمنان  عدم شفافیت مالی در این نهاد است  که مشخص نیست دقیقاً بودجه‌های ورزشی صرف چه اموری می‌شوند و این موضوع در حالی است که مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان در مصاحبه اخیر خود با خبرگزاری ایرنا به اختصاص 361 میلیارد ریال از محل وصول مالیات طبق بند (ف) تبصره ۲۰ قانون بودجه  جهت توسعه ورزش و ایجاد روحیه نشاط و اجتماعی خبر داده بود که می‌بایست مدیرکل ورزش و جوانان در مورد هزینه‌کرد این مبلغ به افکار عمومی پاسخ دهد.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از