حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
گلایه‌های یک نخبه جوان؛

نخبگان تنها حمایت زبانی نمی‌خواهند

نخبگان تنها حمایت زبانی نمی‌خواهند

جوان نخبه ایرانی است که توانسته با پشتکار و تلاش سکوهای موفقیت را یکی پس از دیگری طی کرده و به رتبه‌های برتر دست یابد؛ در کنار کسب تمام موفقیت‌هایش از برخوردهای مسئولین دلسرد است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ امید حدیدی جوان نخبه ایرانی است که توانسته با پشتکار و تلاش سکوهای موفقیت را یکی پس از دیگری طی کرده و به رتبه‌های برتر دست یابد؛ اما این نخبه ایرانی در کنار کسب تمام موفقیت‌هایش از برخوردهای مسئولین دلسرد است.

حدیدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» گفت: رهبر تیم توسعه اپلیکیشن یک شرکت نرم‌افزاری هستم که برای ۱۸ نفر اشتغال ایجاد کردم‌ و با تخصص و طراحی در زمینه‌های مختلف نرم‌افزاری موفق به ارائه سه محصول در فضای مجازی شدم.

این جوان نخبه ایرانی تصریح کرد: جوانان خلاق جهت معرفی استعدادهای خود به مسئولین و جلب‌اعتماد آنان برای همکاری در طرح‌ها و برنامه‌های مربوطه در مسابقات شرکت می‌کنند؛ اما در این میان برخی مسئولین با وعده‌های پوشالی باعث دلسردی و ناامیدی قشر نخبه جامعه می‌شوند که جای تأسف دارد.

وی اظهار کرد: در یکی از مسابقات پلتفرم موتور جستجوگر مترجم مقالات مناسب جامعه دانشگاهی با همراهی یک تیم طرحی را ارائه دادیم که مسئولین برگزارکننده مسابقات جهت حمایت قول مساعد داده بودند که با پایان‌یافتن مسابقات به دلیل عدم حمایت دچار مشکل شدیم؛ اما نهایتاً با پشتکاری که داشته‌ایم توانستیم طرح خود را به پنج دانشگاه ارائه دهیم.

حدیدی خاطرنشان کرد: کشور ما جوانان نخبه و توانمندی بسیاری دارد که مسئولین امر می‌بایست از این پتانسیل جهت رفع مشکلات و بحران‌های کشور استفاده کنند؛ اما کوتاهی مسئولین نه‌تنها موجب دلسردی و ناامیدی جوانان می‌شود؛ بلکه خسارات جبران‌ناپذیری را به آینده کشور وارد خواهد آورد.

وی همچنین ابراز کرد که بهتر است مسئولین به‌جای نگرانی از فرار مغزها به دنبال حمایت از قشر نخبگانی جامعه باشند و شرایطی را فراهم آورند که زیرساخت‌های لازم برای تجاری‌سازی ایده‌های آنها به وجود بیاید.

 بنا به گفته حدیدی بسیاری از نخبگان برای‌آنکه ایده خود را عملی کرده و شغلی داشته باشند مهاجرت می‌کنند و اگر درخواست‌های آنها در داخل کشور مورد حمایت قرار گیرد مهاجرت معنایی ندارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از