حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
مدیرکل پشتیبانی امور دام استان سمنان:

گوساله پایه پروار جهت تنظیم بازار وارد می‌شود

گوساله پایه پروار جهت تنظیم بازار وارد می‌شود

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان سمنان گفت: جهت تنظیم بازار گوشت قرمز و جبران کسری تولید داخل واردات گوساله پایه پروار انجام می‌گیرد.

اسفندیار مونسان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت از تأمین ۱۲ هزار تن جو جهت پرواربندی دام سبک خبر داد و گفت: طی قراردادی تحت عنوان «تامین گوشت» با اتحادیه و شرکت‌های عشایری نهاده با قیمت بسیار مناسب در اختیار عشایری دامداران قرار می‌گیرد تا بتوانند پرواربندی لازم جهت تامین نیاز بازار در پایان سال را داشته باشند.


وی در ادامه افزود: این اقدام باهدف توزیع گوشت با قیمت مناسب در اواخر سال جاری و به دلیل تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز انجام‌گرفته تا جلوی افزایش قیمت ناگهانی و ایجاد تورم در بازار گرفته شود.


مدیرکل پشتیبانی امور دام استان سمنان از اقدام دیگر دولت جهت تنظیم بازار گوشت قرمز و جبران کسری تولید داخل با واردات گوساله پایه پروار خبر داد و ابراز کرد: اتحادیه مرکزی تعاونی کشاورزی دامداران ایران با واردات گوساله‌های تلیسه از نژادهای اروپایی در جهت کنترل بازار اقدام خواهد کرد.


این مقام مسئول علت واردات گوساله پایه پروار را توزیع گوشت گرم در بین جامعه خبر داد و بیان داشت: یکی از راه‌های ورود گوشت قرمز این است که گوساله پایه پروار نژادهای مطرح دنیا وارد کشور شوند و در داخل پروار شوند و از حُسن‌های واردات دام زنده در این است که گوشت، به‌صورت گوشت گرم به مصرف‌کننده می‌رسد.


این مقام مسئول با بیان اینکه در فاز اول این طرح ۵۰ هزار گوساله از کشورهای اروپایی و اسنرالیا به کشور وارد خواهد شد، عنوان کرد: توزیع این تعداد گوساله پایه پروار در استان‌ها به صورت شناور و براساس نیاز اعلام شده ازسوی آنهاست.


بنا به گفته مونسان، وزن این گوساله‌های پایه پروار در حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ کیلوگرم است و به جهت قیمت مناسب نهاده‌ها در سال جاری پرواربندی آنها برای دامداران و عشایر مقرون به صرفه خواهد بود.


مدیرکل پشتیبانی امور دام خاطرنشان کرد: قیمت نهاده نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد ارزان‌تر شده و این موضوع سبب شده دامداران برخلاف سال گذشته به نگهداری دام و وزن‌گیری آن رغبت بیشتری نشان دهند و این موضوع با واردات دام و جلوگیری از افزایش قیمت آن در حال کنترل است.

 

 انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از