حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
با وجود موافقت وزیر کشور؛

اعتبار جبران خسارات سیلاب سمنان پرداخت نشد

اعتبار جبران خسارات سیلاب سمنان پرداخت نشد

متأسفانه، با وجود جمع‌بندی میزان خسارت سیل سال گذشته و ارسال گزارش به مدیریت بحران کشور، تاکنون هیچ اعتباری به استان سمنان تعلق نگرفته است.

کمال طاهریان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ ضمن اشاره به عدم پرداخت خسارت سیل آبان‌ماه سال گذشته گفت: با توجه‌ به جمع‌بندی میزان خسارت سیل سال گذشته و ارسال گزارش به مدیریت بحران کشور علی‌رغم تمام تلاش‌های انجام شده و موافقت وزیر کشور مبنی بر تأیید میزان خسارت، تاکنون اعتباری جهت جبران خسارت سیل وارد شده به استان سمنان تعلق نگرفته، فلذا از مسئولان کشوری خواستار پیگیری و تعیین تکلیف اعتبارات استان سمنان هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان با اشاره به جمع‌بندی میزان خسارت سیل استان سمنان و ارسال گزارش به مدیریت بحران کشور اظهار کرد: ۲۲۸ میلیارد تومان به بخش‌های کشاورزی، تأسیسات زیربنایی و حوزه منازل مسکونی و تجاری خسارت وارد شده است.

وی ضمن اشاره به بالابودن میزان خسارت در بخش کشاورزی تصریح کرد: تقریباً ۱۹۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در بخش کشاورزی خسارت ایجاد شده که از این مبلغ بیشترین میزان خسارت با ۳۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به شهرستان میامی و ۱۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به شهرستان سمنان  و۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به شهرستان گرمسار به‌عنوان سومین شهرستان خسارت وارد شده است.

طاهریان در رابطه‌ با میزان خسارات وارده به تأسیسات زیربنایی افزود: جمعاً ۲۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان دچار خسارت شده‌ایم که از این رقم ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به زیر ساخت‌های شهرستان مهدی‌شهر، ۸ میلیارد و ۹۹۵ میلیون تومان به زیرساخت‌های شهرستان میامی و ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به زیرساخت‌های شهرستان دامغان خسارت وارد شده است.

این مقام مسئول در خصوص میزان خسارت در حوزه واحدهای مسکونی خاطرنشان کرد: در سیل اخیر به‌ خاطر ورود سیلاب به واحدهای مسکونی ۹ واحد در حوزه شهری نیازمند تعمیرات بوده و چهار واحد در حوزه روستایی نیازمند بازسازی کلی بوده و ۹۸ واحد نیازمند تعمیرات است که جمعاً ۴ میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان خسارت به بخش مسکونی وارد شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از