حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان:

۲۵ طرح ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی ارائه شد

۲۵ طرح ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی ارائه شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از فرصت یک ساله جهت اجرای شدن طرح‌ها و ایده‌های ارائه شده شهر سمنان به‌عنوان پایتخت کتاب خبر داد.

فرشید فلاح در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت، ضمن تبریک شهر فرهنگ‌پرور سمنان به‌عنوان پایتخت کتاب ایران گفت: در رقابت با استان‌های فارس، اصفهان، خراسان رضوی و البرز، شهرستان سمنان در بین ۱۰۴ شهر شرکت‌کننده موفق به کسب رتبه اول در توسعه و ترویج کتاب‌خوانی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در ادامه افزود: برگزاری پایتخت کتاب یک رویداد فرهنگی است که در سال یک مرتبه توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت ایجاد رقابت ایده‌ها و برنامه‌های ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی برگزار می‌شود.

فلاح خاطرنشان کرد: کسب این افتخار با ارائه راهکار توسط مردم شهرستان سمنان صورت‌گرفته و مؤسسه فرهنگی دانش‌بنیان سمنان طراح این برنامه‌ها است.

وی اذعان داشت: این رویداد مسابقه‌ای برای ارائه ایده‌ها است که در این رقابت ایده‌ها، ۲۵ طرح جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی توسط شهر سمنان ارائه شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در توضیح ایده‌ها افزود: کتابدار الکترونیک از جمله ایده‌های پیشنهادی سمنان است در این طرح بجای استفاده از کتابدار، برای جذب مخاطبان از ربات سخنگو به‌عنوان کتابدار الکترونیک استفاده می‌شود.

فلاح در ادامه خاطرنشان کرد: هدف اصلی طرح پایتخت کتاب، مشارکت‌دادن نهادهای اداری، نهادهای مردمی و سازمان‌ها در توسعه و ترویج کتاب‌خوانی است که سمنان به‌واسطه پایتخت کتاب جهت ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی با شهرداری مردم خیرین و فعالان فرهنگی هم سو و متحد می‌شویم.

وی در ادامه افزود: شهرستان سمنان یک سال فرصت دارد تا طرح‌ها و ایده‌های ارائه شده را اجرایی کند که با حمایت‌های استاندار و نماینده ولی‌فقیه در استان ما می‌توانیم ایده‌های پیشنهادی را به شیوه‌ای عالی در استان سمنان اجرا کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطرنشان کرد: با اجرای ۲۵ طرح پیشنهادی سمنان سرانه مطالعه در استان متحول خواهد شد و سپس با بررسی کارشناسان میزان تغییر سرانه مطالعه کتاب اعلام می‌شود.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از