حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
در نیمه نخست امسال؛

۲۶ هزار ورزشکار در استان سمنان بیمه شدند

۲۶ هزار ورزشکار در استان سمنان بیمه شدند

رییس هیات پزشکی ورزشی استان سمنان گفت: ۲۶ هزار و ۹۹۵ ورزشکار استان نیمه نخست سال ۱۴۰۲ بیمه شدند و با عضویت کمیته خدمات درمانی ورزشی، زیر پوشش این کمیته قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛ رمضان حیدریان در رابطه با بیمه ورزشکاران گفت: از مجموع ورزشکاران سازمان‌یافته استان سمنان در نیمه نخست امسال، ۱۲ هزار و ۷۵۸ ورزشکار خانم و ۱۴ هزار و ۲۳۷ نفر آقایان هستند.

 

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان سمنان گفت: ۱۷۳ ورزشکار سازمان‌یافته استان سمنان در مسابقات و تمرین‌های ورزشی از ابتدای فروردین تا پایان شهریور امسال دچار آسیب شدند و تشکیل پرونده دادند که از این تعداد ۱۱۳ ورزشکار آقا و ۶۰ ورزشکار خانم بودند.

 

حیدریان بیان کرد: ۱۴۸ نفر حین تمرین، ۲۵ نفر در مسابقات و ۱۴۸ نفر به‌صورت مستقیم و ۲۵ نفر به‌صورت غیربرخوردی آسیب دیدند.

 

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان سمنان گفت: ورزشکاران استان روز پنجشنبه بیست و هفتم مهرماه به مناسبت «هفته تربیت‌بدنی» با حضور در پایگاه‌های انتقال خون با شرکت در پویش اهدای خون، یاریگر همنوعان خود باشند.

 

وی اضافه کرد: ورزشکاران ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه بیست و هفتم مهرماه با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون در شهرهای سمنان، گرمسار، دامغان و شاهرود می‌توانند در پویش اهدای خون مشارکت کنند.

 

وی با اشاره به نبود جایگزین مناسب برای خون، محدود بودن مدت‌زمان نگهداری خون و فرآورده‌های خونی و همیشگی بودن نیاز به خون و فرآورده‌های آن، تصریح کرد: انتظار می‌رود ورزشکاران روز پنجشنبه با شرکت در پویش اهدای خون مروج این فرهنگ خداپسندانه باشند.

 

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان سمنان گفت: خانم‌ها هر چهار ماه یکبار و در سال و در مجموع سه‌تار و آقایان هر سه ماه یک‌بار و در مجموع چهار بار در سال می‌توانند خون اهدا کنند.

 

منبع: ایرنا

 

 انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از