حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:

163 طرح کشاورزی به بهره‌برداری می‌رسد

163 طرح کشاورزی به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: 163 طرح و پروژه کشاورزی در ایام الله دهه فجر امسال ، در مجموع به ارزش بیش از 3 هزار و 450 میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ محمدرضا قاسمی در نشست خبری بعدازظهر امروز در جمع اصحاب رسانه از افتتاح  163 طرح و پروژه کشاورزی در ایام الله دهه فجر امسال خبر داد و گفت: از این تعداد پروژه 142 طرح عمرانی و 21 طرح اقتصادی در مجموع به ارزش بیش از 3 هزار و 450 میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در ادامه افزود:  طرح‌های اقتصادی در مجموع زمینه اشتغال مستقیم برای 139 نفر و اشتغال غیر مستقیم برای 222 نفر را فراهم کرده است.

بنا به گفته قاسمی بیشترین تعداد پروژه‌های قابل افتتاح مربوط به شهرستان مهدی‌شهر با 29 پروژه و به لخاظ مبلغی بیشترین رقم مربوط به شهرستان شاهرود با عددی بالغ بر یک هزار و 110 میلیارد ریال است.

این مقام مسئول اذعان داشت: در بخش پروژه‌های عمرانی به دلیل اهمیت مباحث مربوط به  تأمین آب کشاورزی، پروژه‌های عمرانی عمدتاً متمرکز بر حوزه آب‌وخاک مانند تسریع اراضی کشاورزی و انتقال آب و توسعه سامانه نوین آبیاری و مرمت قنوات و احداث استخرهای ذخیره آب و... است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ابراز کرد: در بخش پروژه‌های اقتصادی که 21 پروژه را شامل می شود بیشترین تمرکز برروی توسعه کشت گلخانه ای است و در مجموع هفت پروژه بیش از 20 هزار مترمربع به فضای کشت گلخانه ای استان سمنان اضافه خواهد شد.

بنا به گفته این مقام مسئول سایر پروژه‌های بخش اقتصادی شامل 10 پروژه در بخش دام وطیور شیلات و چهار پروژه مربوط به صنایع تبدیلی کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از رتبه چهارم استان سمنان در زمینه تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی خبر داد و افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان دی‌ماه 63 درصد اراضی کشاورزی استان سمنان تثبیت مالکیت و سند برای آنها صادر شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از