حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
همزمان با هفته دولت؛

۶۵ پروژه در شهرستان سرخه افتتاح خواهد شد

۶۵ پروژه در شهرستان سرخه افتتاح خواهد شد

فرماندار شهرستان سرخه گفت: در هفته دولت امسال ۶۵ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ‌بر ۳۶۰ میلیارد تومان در حوزه‌های عمرانی و اقتصادی در بخش شهری و روستایی شهرستان سرخه افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد.

حجت‌الله کرمانی، فرماندار شهرستان سرخه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛  در رابطه با پروژه‌های قابل‌ افتتاح در هفته دولت سالجاری در این شهرستان گفت: در هفته دولت امسال ۶۵ پروژه عمرانی و اقتصادی بااعتباری بالغ‌بر ۳۶۰ میلیارد تومان در حوزه‌های عمرانی و اقتصادی در بخش شهری و روستایی شهرستان سرخه افتتاح و  کلنگ‌زنی خواهد شد.

 

فرماندار شهرستان سرخه در ادامه افزود: اعتبارات تخصیص‌یافته برای پروژه‌ها در شهرستان سرخه نسبت به سال گذشته رشد حدود ۴۰۰ درصدی داشته و ۴۱ پروژه شهری با اعتباری بالغ‌بر ۲۵۸ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی  خواهد شد.

 

بنا به گفته کرمانی در بخش روستایی نیز ۲۴ پروژه از مجموعه ۸ دهیاری بااعتباری بالغ‌بر ۱۰ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد.

 

وی همچنین خاطرنشان کرد: علاوه بر موارد فوق دستگاه‌های اجرایی بیش از ۲۰۰ برنامه فرهنگی و هنری را به مناسبت این هفته در دستور کار دارند که حدود ۱۵ برنامه شاخص و محوری است.

 

این مقام مسئول با اشاره به پیشرفت‌های مطلوب در حوزه آب‌رسانی بیان کرد: در خصوص پروژه‌های آب‌رسانی نیز پروژه انتقال آب شرب از فیروزکوه به شهرستان سرخه تاکنون پیشرفتی۹۵ درصدی داشته و همچنین تجهیز چاه‌هایی که باید در مدار قرار بگیرند و ایستگاه‌های پمپاژ آب شرب سرخه نیز در حال انجام و اتمام است.

 

کرمانی در رابطه با پروژه‌های انجام‌گرفته در حوزه مسکن ابراز کرد: در خصوص نهضت ملی مسکن حدود ۱۵ هکتار الحاق به محدوده انجام‌گرفته و ۳۷ هکتار دیگر نیز اضافه خواهد شد تا پاسخگوی ساخت۸۵۰ واحد مسکونی باشد، همچنین از این تعداد واحد مسکونی ۶۴ واحد فونداسیون و پی‌ریزی لازم برای ساخت آن انجام‌شده است.

 

وی در خصوص پروژه ساخت کتابخانه شهرستان سرخه نیز اظهار کرد: در حال حاضر دو پروژه در حال ساخت برای این مجموعه در نظر گرفته‌شده و در مجموعه جامعه القران خیر ساز دوطبقه آن به کتابخانه سرخه به‌صورت موقت اختصاص داده‌شده و در مجموعه فرهنگی و هنری شهرداری نیز دوطبقه آن به کتابخانه اختصاص  داده‌شده که هردو پروژه پیشرفت خوبی داشته و امیدوار هستیم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

 

بنا به گفته این مقام مسئول توسعه شهرک صنعتی سرخه در حدود ۵۰۰ هکتار، بهسازی شریان‌های شهری و روستایی و مرمت بافت تاریخی در روستاهای جوین و بیابانک و افتر، تولید ۲۹ درصد از تخم‌مرغ و ۳۷ درصد از گوشت سفید و بهره‌برداری از۱۳ هزار قطعه شترمرغ تا پایان سال نیز از دیگر موارد انجام‌گرفته و درحال توسعه این شهرستان است.

 

وی درنهایت این خبر مسرت‌بخش را به مردم شهرستان سرخه اعلام کرد که این شهرستان تاکنون درخشش خوبی در رشد اقتصادی داشته و در حوزه‌های مختلف رشد ۳۰ درصدی را تجربه کرده و امیدوار هستیم تا پایان سال به‌طور ۱۰۰ درصدی رشد این شهرستان محقق شود.

 

پایان پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از