حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/13 شمسی | 2024/10/04 میلادی
آمریکا تجربه یک تاریخ بدعهدی است
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم:

آمریکا تجربه یک تاریخ بدعهدی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس دهم گفت: اعتماد به آمریکا نه تنها هرگز نتایج خوشایندی برای ایران نداشته بلکه مایه ذلت مذاکره‌کنندگان نیز شده است.

ابوالفضل حسن‌بیگی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» در خصوص بازگشایی سفارت آمریکا در تهران و برقراری روابط کنسولی با آن‌ها گفت: گروهی در جریان اصلاح‌طلب تلاش می‌کنند رئیس‌جمهور را در نقطه ضعف قرار دهند تا تسلیم به خواسته‌های آمریکا شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس دهم با اشاره به تفکر کثیف سیاستمداران در حاکمیت آمریکا اظهار کرد: آمریکایی‌ها به‌هیچ قاعده بین‌المللی تن نمی‌دهند و بر آن پایبند نیستند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در همه جا بدعهدی خود را نشان دادند، افزود: برجام آینه تمام نمای بدعهدی آمریکا است که باید درس عبرتی برای مذاکره‌کنندگان باشد.

حسن‌بیگی همچنین تصریح کرد: آمریکا در تمام مذاکرات به‌دنبال فرصت‌سوزی و هدر رفتن زمان بودند و به هیچ قول خود عمل نمی‌کردند. 

این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه وقتی دیدن ایران به جاهای خوبی در حوزه هسته‌ای رسیده، صحبت از صلح و مذاکره کردند، گفت: آن زمان که  برجام را امضا کردند، می‌خواستند صدها شرکت را در ایران به راه بیندازند که هیچیک از آن‌ها محقق نشد و فقط فرصت‌سوزی از سوی غربی‌ها بود‌.

وی به پاره کردن برجام توسط ترامپ و افزایش تحریم‌ها از سوی غربی‌ها اشاره کرد و افزود: این‌ها نتیجه چراغ سبزهایی بود که از سوی اصلاح‌طلب رخ داد.

حسن‌بیگی با بیان اینکه در دوران ریاست‌جمهوری خاتمی جریان اصلاحات در مجلس تحصن کردند و شعارهای غربی سر دادن، گفت: در دولت روحانی نیز تکرار شد و نتیجه هشت سال مذاکره و برجام این شد که سرمایه‌گذاری در بخش پالایشگاهی انجام نشد و امروز بایستی بنزین وارد کشور شود و در این زمینه با کمبود مواجه باشیم.

این نماینده سابق مجلس با اشاره به اینکه جریانات اصلاح‌طلب به رئیس‌جمهور تحمیل می‌کنند تا تحت هر شرایطی با بایدن ارتباط بگیرد، بیان کرد: پزشکیان باید باقدرت در برابر این افراد بیاستد و حاضر به دادن دست برادری به آمریکایی‌ها نباشد چراکه آن‌ها در هیچ زمان با ایران صادق نبودند.

وی خاطرنشان کرد: اعتماد به آمریکا هرگز نتایج خوشایندی برای ایران نداشته پس نباید تحت عنوان خدمت به مردم بزرگ‌ترین ضریه را به اقتصاد و معیشت آن‌ها بزنیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از