حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/02/30 شمسی | 2024/05/19 میلادی
مسئول بسیج سازندگی استان سمنان خبر داد:

اجرای 460 پروژه محرومیت‌زدایی در استان سمنان

اجرای 460 پروژه محرومیت‌زدایی در استان سمنان

مسئول بسیج سازندگی استان سمنان گفت: در سال جاری انجام 460 پروژه در قالب قرارگاه محرومیت‌زدایی در استان سمنان در دست اقدام است.

مهدی کاشفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به 17 اردیبهشت‌ماه، سالروز تشکیل بسیج سازندگی گفت: بسیج سازندگی از سال 1379 با هدف امیدآفرینی و کمک به مردم در مناطق محروم با دستور مقام معظم رهبری ایجاد شد.

وی در ادامه افزود: بسیج سازندگی در تلاش است تا با تحقق منویات رهبری و با بسیج گروه‌های مردمی در راسنای امیدافرینی گام برداشته و در این سال‌ها نیز گروه‌های جهادی خالصانه پا به عرصه جهاد گذاشته‌اند و آبادانی خلق کرده‌اند.

مسئول بسیج سازندگی استان سمنان در ادامه افزود: در حال حاضر بسیج سازندگی در قالب 5 قرارگاه تخصصی محرومیت زدایی در سپاه ، محرومیت زدایی در بسیج، امام حسن مجتبی(ع) ، پیشرفت و ابادانی و اقتصاد مقاومتی در حال فعالیت است.

وی در خصوص اقدامات انجام‌گرفته در قالب قرارگاه پیشرفت و آبادانی در استان سمنان بیان کرد: در این راستا حضور در 4 دهستان با موضوعات فرهنگی، اجتماعی و اشتغال تا زمان رفع کامل معضلات آنها در دستور کار قرار دارد. 

این مقام مسئول با بیان اینکه قرارگاه محرومیت‌زدایی  460 پروژه در سال جاری در دست اقدام دارد، افزود: این پروژه ها شامل موارد عمرانی، ساخت کتابخانه و حسینیه و نمازخانه و... است که با همکاری گروه‌های جهادی انجام می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی استان سمنان همچنین از فعالیت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)  در زمینه‌های عمرانی و آبادانی خبر داد و افزود: در این راستا طی تفاهم‌نامه با سازمان نوسازی مدارس قرار بر ساخت 80 مدرسه و همچنین ایجاد 30 مرکز بهداشتی و درمانی شده است.

بنا به گفته کاشفی، برای تحقق شعار سال و ایجاد اشتغال مردم پایه 650 پنل خورشیدی در نظر گرفته شده که نگهداری و تامین برق آن با حمایت مردمی انجام می شود.

این مقام مسئول در نهایت از ایجاد اشتغال برای 3 هزار و 100 نفر در سال گذشته خبر داد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از