حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/01 شمسی | 2024/08/22 میلادی
رئیس هیأت گلف استان سمنان مطرح کرد:

خلأ باشگاه ورزشی گلف در استان سمنان

خلأ باشگاه ورزشی گلف در استان سمنان

رئیس هیأت گلف استان سمنان گفت: متأسفانه در استان سمنان زیرساخت‌های مناسب ورزش گلف و باشگاه اختصاصی برای علاقه‌مندان وجود ندارد.

مهدی ترحمی در گفتگو با خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به اینکه تعداد ورزشکاران در رشته گلف متغیر است، گفت: سالانه به ۳۰ نفر در این رشته ورزشی آموزش داده می‌شود.

رئیس هیأت گلف استان سمنان با اشاره به اینکه رشته ورزشی گلف محدودیت سنی ندارد، افزود: افراد علاقه‌مند بدون شرط سنی می‌توانند به این رشته ورود کرده و مقام‌های متعددی کسب کنند.

وی با بیان اینکه رشته گلف در استان سمنان باشگاه فعالی ندارد، اظهار کرد: باشگاه تخصصی که ورزشکاران بتوانند در آن تمرین کنند در سطح استان وجود ندارد.

ترحمی همچنین تصریح کرد: البته زمین مینی‌گلف در استادیوم تختی وجود دارد که علاقه‌مندان می‌توانند در آنجا به فعالیت بپردازند.

به گفته این مقام مسئول؛ رشته ورزشی گلف به علت پرهزینه‌بودن وسایل آن، تعداد ورزشکاران کمی دارد.

وی همچنین تصریح کرد: تعداد محدودی از وسایل ورزشی این رشته در ایران تهیه و مابقی وارداتی هستند. 

ترحمی با اشاره به اینکه استان سمنان در رشته گلف دارای مقام‌های متعددی است، گفت: تعدادی از بازیکنان این استان در تیم ملی حضور داشته و مدال‌های متعددی کسب کرده‌اند.

وی همچنین تصریح کرد: تنها مدال جهانی در رشته  «وودبال» را بهناز قدس از سمنان به دست آورد.

ترحمی با ابراز ناراحتی از عدم حمایت‌های اداره ورزش و جوانان استان سمنان، گفت: زیرساخت‌های اولیه هم مورد حمایت مسئولان قرار نمی‌گیرد و همچنان این رشته ورزشی مورد بی‌مهری است.

این مقام مسئول با اشاره به عدم برگزاری مجمع هیأت گلف استان سمنان، اظهار کرد: این مجمع برای چهارمین بار پیاپی از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان لغو شد این در حالی بود که اعضای مجمع از لغو آن هیچ اطلاعی نداشتند و آماده برگزاری آن بودند.

وی با اشاره به برگزاری دوره مربیگری درجه ۳ در این رشته ورزشی طی روزهای گذشته، گفت: ۲۵ ورزشکار در این دوره از استان‌های تهران، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، مازندران، قم و سمنان شرکت داشتند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از