حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/02/30 شمسی | 2024/05/19 میلادی
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه سمنان:

تحقق شعار سال نیازمند راهبرد بسیج سازندگی است

تحقق شعار سال نیازمند راهبرد بسیج سازندگی است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه سمنان گفت: تحقق شعار سال و مردم پایه کردن اقتصاد با همت بسیج سازندگی در عمران و آبادانی کشور محقق می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابوالفضل راسخی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» گفت: امروز کشور ما  به نقطه‌ای از قدرت و اقتدار در دنیا دست‌ یافته است که هیچ‌ کس توان مقابله و رویارویی با آن را ندارد و این موضوع  از برکات انقلاب اسلامی ایران است.

وی در ادامه بیان کرد: امروز حتی در دورترین نقطه دنیا هم آشنایی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و برکات و ثمرات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دورترین نقطه عالم هم رسیده است.

وی در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران حاصل خون‌های پاک شهداست و برای رسیدن به حق‌الله ایجاد شده است، افزود: نهاد بسیج سازندگی از ثمرات انقلاب اسلامی است که توانسته در عرصه‌ها و مکان‌ها و زمان‌های مختلف سبب اتحاد و انسجام مردم از شیعه و سنی و فارس و ترک و افراد و گروه‌های مختلف شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه هنر بسیج سازندگی اتحاد و انسجام گروه‌های مختلف مردمی با یکدیگر است، افزود: در قالب این نهاد مقدس افراد حتی با اعتقادات و عقاید مختلف کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و گروه‌های جهادی که تحت این نهاد فعالیت می‌کنند نمایشی از اتحاد را به منصه ظهور می‌رساند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه سمنان تصریح کرد: امروز شاهد هستیم انقلاب اسلامی ایران به دنیا صادر شده و بسیاری از کشورها از نهاد مقدس بسیج و همچنین بسیج سازندگی اتحاد و انسجام با یکدیگر را الگوگیری کرده‌اند و توانستند مردم کشورشان را زیر یک چتر جمع کنند.

بنا به گفته راسخی، به برکت انقلاب اسلامی و ثمرات آن از جمله بسیج سازندگی تلاش انقلاب اسلامی برای بهبود معیشت و وضعیت مردم ملموس شده  و مردم احساس می‌کنند که دولت حامی و پشتیبان آنها در امور مختلف است و این مسئله سبب افزایش امید به زندگی در مردم ایران شده است.

وی همچنین بیان کرد که در دوران قبل از انقلاب اسلامی ایران کشور ما در زمینه بهداشت و درمان آن‌قدر محروم بود که از کشورهای دیگر پزشک وارد می‌کردیم؛ اما امروز به برکت انقلاب اسلامی به مرحله‌ای از توانمندی دست یافتیم که از 53 کشور دنیا برای درمان به ایران سفر می‌کنند.

این مقام مسئول با اشاره به حفظ تمامیت ارضی کشور در دوران بعد از انقلاب اسلامی تصریح کرد: در 5 قرن گذشته مساحت کشور از 5/3 میلیون متر مربع به 7/1 میلیون مترمربع رسید که به برکت انقلاب اسلامی و در طول 45 سال اخیر این سطح از خاک کشور با اقتدار و امنیت حفظ شده است.

راسخی با اشاره به مشکلات اقتصادی و تورم در کشور ابراز کرد: باوجودآنکه در عرصه اقتصاد داخلی با مشکلات تورم دست‌وپنجه نرم می‌کنیم؛ اما به استناد آمارهای بانک جهانی در مسیر اقتصاد رشد داتشیم و از رتبه 26 به رتبه 18 در دنیا رسیده‌ایم.

این مقام مسئول  با اشاره به اینکه تجربه ثابت کرده هرکجا مردم پای‌کار  آمدند آن کار ماندنی و موفق شده است، عنوان کرد: بسیج سازندگی با 45 هزار گروه جهادی در حال حاضر توانسته به مردم ارائه خدمت دهد و بسیج سازندگی نهادی است که سبب جمع‌شدن این گروه‌ها شده و زمینه انسجام را فراهم کند.

وی تشکیل گروه‌های جهادی را در زیر سایه بسیج سازندگی حرکتی امیدبخش و جهادگونه دانست و افزود: این حضور به معنای مردم پایه کردن امور در کشور است که توانسته در عرصه‌های مختلف به نقش‌آفرینی بپردازد و در بحران‌هایی مانند سیل و زلزله و...این گروه‌های جهادی هستند که فداکارانه به ایفای نقش می‌پردازند.

راسخی حمایت مردمی را عامل مرتفع‌شدن بسیاری از مشکلات در بین جوامع مختلف دانست و افزود: امروز شاهد هستیم در کشورهای اروپایی و غربی به‌ظاهر پیشرفته مردم علیه حکومت‌های خود به‌پاخاسته‌اند و این به جهت عدم پشتوانه مردمی حکومت‌های آنها است که با سیاست‌های غلط خود نتوانسته‌اند مردم خود را همراه سازند.

وی افزایش امید به زندگی را از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: در دوران قبل از انقلاب مردم از خودشان هیچ‌ چیز نداشتند و در زمین‌های کشاورزی برای خان‌ها کار می‌کردند؛ اما امروز به برکت نظام مقدس اسلامی و حرکت بسیج مردم از خودشان اموال دارند و اگر در روستایی با کمبود امکانات روبرو شوند این بسیج سازندگی است که نیاز آنها را مرتفع و امید را در دل‌ها می‌کارد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه مرکز استان سمنان خاطرنشان کرد: اما در ایران اسلامی به برکت بسیج و حضوری از جنس مردم و در بین مردم دلگرمی و امید بین مردم افزایش‌ یافته و این مسئله مردمی‌ بودن و مردم کردن کارها در بسیج می‌بایست در سایر قسمت‌های کشور از جمله مسئله اقتصاد رسوخ پیدا کند.

وی با اشاره به عملیات «وعده صادق» و روزنه امید به اقتدار ایران اسلامی توضیح داد: این عملیات موضوع کوچک و پیش پا افتاده‌ای نبود؛ بلکه تنبیه رژیم متجاوز و متخاصمی بود که تصور می‌کرد هیچ ‌کس توان رویارویی با او را ندارد و در هر کجای دنیا که بخواهد می‌تواند دست‌درازی کند و این عملیات مایه اقتدار کشور و شناساندن قدرت نظامی ما به جهانیان شد.

راسخی با اشاره به شعار سال و تأکید مقام معظم رهبری بر حضور مردم در عرصه اقتصادی تصریح کرد: همان‌طور که معظم له تأکید دارند نیاز است اقتصاد نیز با حمیت بسیجی اصلاح شود و یکی از ارکانی که می‌تواند این مهم را محقق کند بسیج سازندگی است.

این مقام مسئول ابراز کرد: اصل 44 مدنظر مقام معظم رهبری سال‌هاست برروی زمین مانده و متاسفانه دولتمردان برخی دولت‌ها توجهی به این موضوع نکردند و مشکلات اقتصادی امروز را شاهد هستیم و تاکید مقام معظم رهبری برحل شدن مشکلات اقتصادی با مردم یعنی استفاده و بهره‌مندی از نهادهایی مانند جهاد سازندگی که باعث پای کار آوردن مردم می شود.

راسخی همچنین به نقش بسیج سازندگی در حل معضل کمبود آب در کشور اشاره کرد و افزود: این نهاد می‌بایست با ارائه راهکارهای مهندسی برای جلوگیری از هدررفت آب و احیای قنوات تأثیرگذار باشد و درعین ‌حال می‌بایست مدنظر داشته باشد از انجام کارهای بدون حساب و دقت نظر برای جلوگیری از هدررفت بیت‌المال بپرهیزد.

بنا به گفته وی، حضور بسیج سازندگی در عرصه اشتغال خانگی و اشتغال روستایی و اهدای وام مشاغل از اقدامات قابل تحسینی است که این نهاد برای مردمی‌کردن اقتصاد انجام داده و از این‌ پس نیز حضور جهادگونه نیروهای بسیجی در کارخانه‌ها و عرصه سازندگی می‌تواند ثمرات درخشانی به بار آورد.

راسخی با بیان اینکه بسیج سازندگی معنای واقعی تحقق عدالت اجتماعی را به منصه ظهور رسانده است، افزود: در دوران قبل از انقلاب اسلامی عدالتی در کشور وجود نداشت و منابع و امکانات در اختیار عده‌ای معدود بود؛ اما امروز به برکت انقلاب اسلامی و حضور بسیجیان در میدان‌های گوناگون حتی دورافتاده‌ترین روستاها نیز از امکانات مادی و تسهیلات برخوردار شده‌اند و این به برکت اقدامات بسیج سازندگی است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه مرکز استان سمنان بسیج سازندگی را نماد برقراری عدالت در جامعه دانست و بیان کرد: امروز حتی در دورافتاده‌ترین روستاها امکانات رفاهی وجود دارد و سهم برنامه‌های عمرانی در کشور 100درصد افزایش  یافته و این به برکت و همت بسیج سازندگی محقق شده است.

این مقام مسئول ابراز کرد: در حال حاضر حدود 45 هزار گروه جهادی در کشور داریم که تنها در رزمایش سال گذشته 30 درصد از ظرفیت این گروههای جهادی در رزمایش مشارکت کردند و اقتدار خود را نشان دادند و این موارد نشان دهنده آن است که بسیج سازندگی توانسته در عرصه سازندگی کشور با قدرت گروه‌های جهادی به ابادانی دست یابد و این چنین اجتماع عظیمی برپا کند.

وی در نهایت ابراز کرد که بسیج سازندگی با وجود آنکه مدت خیلی زیادی از تشکیل آن نگذشته؛ اما در همین مدت کوتاه توانسته اقدامات تأثیرگذاری را در جای‌جای کشور ایجاد کند و تأثیر شگرفی در آبادانی داشته باشد و امیدواریم این مسیر در آینده نیز باقدرت ادامه پیدا کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از