حالت تاریک
  • سه‌شنبه, 1403/03/01 شمسی | 2024/05/21 میلادی
مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان خبر داد:

تخصیص ۶۵ میلیارد ریالی عوارض آلایندگی به آبادانی

تخصیص ۶۵ میلیارد ریالی عوارض آلایندگی به آبادانی

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان گفت: ۶۵ میلیارد و ۵۳۱ میلیون ریال از محل دریافت عوارض آلایندگی به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها بابت روستاهای فاقد دهیاری در سال ۱۴۰۲ پرداخت شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرات»؛علی حسین‌پور در خصوص تخصیص عوارض آلایندگی به آبادانی گفت: میزان پرداختی به شهرداریها، دهیاریها و فرمانداریها بابت روستاهای فاقد دهیاری در استان سمنان از محل دریافت عوارض آلایندگی در سال گذشته ۴۹ میلیارد ریال بود.

وی ادامه داد: امسال از محل دریافت عوارض آلایندگی ۴۳ میلیارد و ۸۸۸ میلیون ریال به شهرداریها، ۲۰ میلیارد و ۹۹۹ میلیون ریال به دهیاریها و ۶۴۳ میلیون ریال به فرمانداریها بابت روستاهای فاقد دهیاری در استان سمنان پرداخت شد.

این مقام مسئول بیان کرد: ۳۵ میلیارد و ۹۸۷ میلیون ریال از محل دریافت عوارض آلایندگی سال گذشته به شهرداریهای استان سمنان پرداخت شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان گفت: طبق تبصره یک ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش‌افزوده، واحدهای تولیدی آلاینده محیطزیست که استانداردها و ضوابط حفاظت از محیطزیست را رعایت نمیکنند، به تشخیص و اعلام سازمان حفاظت محیط‌زیست، مشمول پرداخت 1درصد از قیمت فروش خود به‌عنوان عوارض آلایندگی میشوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان  

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از