حالت تاریک
  • جمعه, 1403/04/15 شمسی | 2024/07/05 میلادی
سرپرست اداره کل استاندارد استان سمنان مطرح کرد:

تضمین سلامت کالاهای تولیدی با رعایت استانداردها

تضمین سلامت کالاهای تولیدی با رعایت استانداردها

سرپرست اداره کل استاندارد استان سمنان گفت: نظارت بر رعایت استانداردهای تعیین‌شده نقشی مهم در تضمین سلامت کالاهای تولیدی صنایع دارد و در سمنان نظارت ویژه‌ای از طریق واحدهای کنترل کیفیت انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ مجید حیدریان با اشاره به اینکه نظارت و بررسی کیفیت کالاها در مراکز تولید و عرضه، نظارت بر خدمات و ایمنی مشاغل دارای استاندارد اجباری، صدور پروانه استاندارد و گواهینامه ایمنی استاندارد آسانسور بخشی از وظایف سازمان استاندارد است، گفت: برخی خدمات از جمله تجهیزات تفریحی، شهربازی‌ها، آسانسورها، جایگاه‌های عرضه سوخت و سی‌ان‌جی از لحاظ خدمات و ایمنی جزو مشاغل دارای استاندارد اجباری محسوب می‌شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: اداره کل استاندارد استان سمنان حدود ۱۰۰ پروانه استاندارد از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان پاییز صادر و ۲۲۰ گواهینامه تمدید کرده است.

به گفته وی، حدود ۵۰۰ گواهینامه ایمنی آسانسور طی ۹ ماه امسال توسط کارشناسان اداره کل استاندارد استان سمنان صادر و یک هزار و ۲۰۰ بازرسی از مراکز تولید استان نیز انجام شد.

سرپرست اداره کل استاندارد استان سمنان با بیان اینکه ۳ هزار نمونه‌برداری از تولیدات واحدهای صنعتی استان در ۹ماهه امسال انجام شد، ادامه داد: در صورت مغایرت نتیجه آزمایش‌ها با استانداردهایی تعیین‌شده، با واحد تولیدی با ارائه تذکر، اخطار، درج امتیاز منفی، ابطال و تعلیق پروانه برخورد می‌شود.

حیدریان اظهار کرد: نمایندگان واحد کنترل کیفیت در واحدهای تولیدی به‌عنوان نماینده استاندارد در عرصه تولید هستند که باید کیفیت تولیدات کارخانه را قبل از خروج بررسی و تأیید کنند و گزارش عملکرد را به‌صورت ماهانه به سازمان استاندارد ارسال کند.

وی اضافه کرد: ۸۰۰ مدیر کنترل کیفی مستقر در واحدهای صنعتی استان سمنان نماینده اداره کل استاندارد استان هستند.

به گفته حیدریان، در کنار نظارت بر کیفیت محصولات در مراکز تولید، نظارت بر کیفیت کالا در مراکز عرضه نیز با سازمان استاندارد است و بازرسان در نظارت‌ها اگر با کالای مشمول استاندارد اجباریِ فاقد پروانه استاندارد مواجه شوند، کالا توقیف و با حکم مقام قضایی تعیین تکلیف می‌شود.

سرپرست اداره کل استاندارد استان سمنان بیان کرد: ۵ هزار بازرسی از مرکزهای عرضه کالا در استان طی ۹ماهه امسال انجام و از ۱۵۰ کالای موجود در مراکز عرضه نمونه‌برداری شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از