حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/04/18 شمسی | 2024/07/08 میلادی
مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان خبر داد:

لزوم تغییر بذر جایگزین مناسب در منطقه سیل‌زده

لزوم تغییر بذر جایگزین مناسب در منطقه سیل‌زده

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: ۷ هزار هکتار از مزارع کشاورزی بخش کالپوش خسارت‌دیده است که در جلسات قرارگاه مصوب شد جهاد کشاورزی در خصوص تغییر بذر جایگزین مناسب کشت به شکل مدت‌دار در منطقه اقدام کند.

کمال طاهریان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت، ضمن تشکر از مردم منطقه رضوان به‌خاطر صبر و همکاری، گفت: عملیات جستجوی فرد مفقود شده با مدیریت معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و همکاری هلال‌احمر با بهره‌گیری از حداکثر نیروی انسانی و تجهیزات در کنار نیروهای مردمی منطقه همچنان ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان افزود: تاکنون چهار جلسه قرارگاه بازسازی و بهسازی منطقه کالپوش با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و جانشین رئیس ستاد بحران استان برگزار شده است.

طاهریان خاطرنشان کرد: ۱۱ شهر و روستای منطقه کالپوش با مشکل کدورت و قطع کامل آب شرب مواجه بودند که نیروهای آب و فاضلاب استان جهت رفع کامل مشکل آبرسانی در تلاش هستند.

وی در ادامه افزود: تاکنون در سه روستا و بخشی از شهر رضوان آبرسانی به‌صورت سیار صورت می‌گیرد و در دو روستای دیگر مشکل فنی آبرسانی مرتفع شده و آبرسانی صورت‌گرفته؛ اما جهت شستشوی منابع آب جهت تزریق به شبکه آبرسانی نیاز به گذر زمان است و برای رفع مشکل آبرسانی منطقه از مشکل جدی برخوردار نیست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اذعان داشت: در شهر رضوان یک چاه جدید وارد مدار شده که برای بهره‌برداری کامل نیاز به زمان است اما مشکل عمقی آبرسانی تا دو روز آینده به‌صورت کامل مرتفع خواهد شد.

طاهریان در رابطه‌ با مشکلات راه‌های اصلی و فرعی افزود: با تلاش حوزه راهداری اداره کل راه و شهرسازی شرق استان مشکل به‌صورت کامل مرتفع شده و معابر و محورهای محل تردد از گل‌ولای پاک‌سازی شده‌اند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در دو نقطه آبشستگی‌های جدی در شانه راه و دهانه پل‌ها پیش‌آمده است که تا رفع مشکل در این مسیرها علائم هشداردهنده برای مسافرین نصب شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری افزود: جهت پیگیری و حمایت از خانواده‌های که سیلاب زندگی و معیشت آنان را در معرض خطر قرار داده است دیروز نشستی با حضور حمیدی رئیس قرارگاه با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی ره برگزار شد.

طاهریان ضمن تشکر از شهرداری شاهرود اذعان داشت: شهرداری شاهرود با استفاده از ۷۵ نفر از نیروهای خدماتی و بکار بردن ماشین‌آلات سبک‌وسنگین در کنار مردم و سایر دستگاه‌ها طی دو روز گذشته به پاک‌سازی شهر رضوان پرداختند و تاکنون بالای ۷۰ درصد شهر پاک‌سازی شده است.

وی در ادامه افزود: شهر رضوان در زیر ساخت‌ها از جمله جداول شهری، مبلمان شهری، آسفالت معابر و.... دچار خسارات جدی شده است که در این زمینه برآورد خسارات صورت‌گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اذعان داشت: باتوجه‌به اینکه ۷ هزار هکتار از مزارع کشاورزی بخش کالپوش در این سیلاب خسارت‌دیده است در جلسات قرارگاه مصوب شد جهاد کشاورزی در خصوص تغییر بذر جایگزین مناسب کشت در منطقه اقدام کند و بذر را به شکل مدت‌دار ۶ماهه در اختیار کشاورزان منطقه زراعی قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: علی‌رغم مشکلات سیلاب، پاک‌سازی و لایروبی در مدارس انجام شد و رفع یک‌سری مشکلات جزئی در دو مدرسه نیز در دست اقدام است و امروز ۲۰ آبان‌ماه در منطقه کالپوش فعالیت آموزشی در تمام مقاطع مختلف تحصیلی برقرار بود.

طاهریان در ادامه با اشاره به تلف‌شدن بیش از ۳۰۰ رأس گوسفند در این سیلاب افزود: خیلی از دامداران برای فصل زمستان علوفه ذخیره‌سازی کرده بودند که با سیلاب این علوفه‌ها از بین رفت به همین منظور نهاده دامی جو با قیمت مدت‌دار برای دامداران تأمین خواهد شد.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از