حالت تاریک
  • جمعه, 1403/02/14 شمسی | 2024/05/03 میلادی
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان:

توسعه فروسیلیس بدون استعلام از محیط‌‌زیست است

توسعه فروسیلیس بدون استعلام از محیط‌‌زیست است

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان گفت: محیط‌زیست دستگاه صادرکننده مجوز نیست و تنها به استعلامات پاسخ می‌دهد و در این مورد هیچ استعلامی به سازمان محیط‌زیست ارسال نشده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ موضوع آلودگی کارخانه فروسیلیس سمنان و جلوگیری از طرح توسعه آن چند مدتی است در صدر مطالبات مردم شهر سمنان قرار گرفته است.

این کارخانه که هنوز آلودگی فاز اول آن به طور کامل مرتفع نشده و هر ماه چندین اخطار کتبی از سوی سازمان حفاظت محیط‌زیست دریافت می‌کند و با حمایت برخی دست‌های پشت پرده هنوز در لیست صنایع آلاینده قرار نگرفته است، در حال حاضر به‌ صورت چراغ خاموش و شبانه در حال ساخت فاز دوم است.

صدور مجوز ساخت فاز جدید مسئله‌ای است که نهادهای مربوطه با فرافکنی به گردن دیگری می‌اندازند و با پاس‌کاری بین خودشان هیچ نهادی مسئولیت صدور مجوز را قبول نکرده است.

به طوری که مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان چندی پیش در یک نشست خبری اعلام کرد که مجوز ساخت واحد  فروسیلیس علاوه بر اداره صنعت، معدن و تجارت با سازمان محیط‌زیست است و این نهاد به‌ تنهایی مجوز ساخت فاز دوم را صادر نکرده و اگرچه این مجوز از سمت ارگان صنعت و معدن و تجارت مربوط به 10 سال پیش است  که بنده هیچ سمت و مسئولیتی در این خصوص نداشته‌ام.

محیط‌زیست تنها به استعلامات پاسخ می‌دهد

اما مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت در خصوص شبهات مطرح شده توضیحاتی را ارائه کرده است.

بهرامعلی ظاهری در خصوص صدور مجوز ساخت فاز دوم کارخانه فروسیلیس گفت: برخی مسئولان در حال بازی با کلمات هستند؛ اما پاسخ بنده در این خصوص شفاف و صریح است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان در ادامه افزود: محیط‌زیست به هیچ عنوان دستگاه صادرکننده مجوز نیست؛ اما به استعلامات در خصوص استقرار واحدها پاسخ می‌دهد و به‌ محض در خواست استعلام بر اساس ماده 11 قانون هوای پاک اعلام نظر خواهد شد.

وی همچنین اظهار کرد: نظارت بر فرایند ساخت با این نهاد نیست و در خصوص بررسی آلایندگی واحد نیز چون فاز دوم در حال ساخت است و هنوز به مرحله بهره‌برداری نرسیده است امکان بررسی آلایندگی آن وجود ندارد.

این مقام مسئول اذعان کرد: در خصوص فروسیلیس هیچ درخواست استعلامی در رابطه با استقرار و یا بهره‌برداری این واحد به سازمان محیط‌‌زیست ارسال نشده است. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از