حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/17 شمسی | 2024/07/07 میلادی
سهم یک‌ساله دامغان مشخص شد؛

تولید 400هزار اصله نهال

تولید 400هزار اصله نهال

فرماندار دامغان گفت: سهم شهرستان دامغان از طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور تولید و کاشت سالانه 400 هزار اصله نهال است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛ مهدی بندر آبادی در بازدید از نهالستان ایستگاه حسن‌آباد، اظهار کرد: سهم شهرستان دامغان از کاشت نهال در طی چهار سال، کاشت یک میلیون و ۶۰۰ هزار نهال بر اساس شاخص‌های جمعیتی و مساحت شهرستان است که مقرر شده طی هر سال ۴۰۰ هزار نهال تولید و کاشت شود.

 

فرماندار دامغان ادامه داد: این طرح ظرفیتی مؤثر برای جلوگیری از گسترش بیابان و ریزگردها در شهرستان دامغان است که باتوجه‌به شرایط اقلیمی استان سمنان اجرای این طرح ضروری است.

 

وی با تأکید بر استفاده از تمامی ظرفیت دستگاه‌های اجرایی شهرستان، مردم و نهادهای مردمی برای کاشت این تعداد نهال طی چهار سال، افزود: قبل از کاشت هر نوع نهال، باید از کیفیت نوع خاک، محل نگهداری و محل تأمین آب نهال اطمینان حاصل شود.

 

بندر آبادی به طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت اشاره کرد و افزود: باید روش‌ها و الگوهای آموزشی و فرهنگی حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی را به یک اصل و فرهنگ در جامعه و افکار عمومی تبدیل کنیم.

 

فرماندار دامغان بیان کرد: در این طرح معدن‌کاران، صنایع، اوقاف و میراث‌فرهنگی، آموزش‌وپرورش، شهرک‌های صنعتی، راه و شهرسازی، شهرداری و دهیاری‌ها و همه دستگاه‌های اجرایی باید با تشکیل کمیته‌ای به دبیری ریاست منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مشارکت داشته باشند.

 

وی از منابع طبیعی به‌عنوان سرمایه ملی یادکرد و افزود: جای بسیار امیدواری است که امروزه به دلیل افزایش آگاهی مردم و مسئولان میزان توجه به حفاظت از این منابع بیشتر شده و این امر خطیر در سرلوحه وظایف ادارات و عموم مردم قرار گرفته تا منافع آن به نسل‌های امروزوفردا برسد.

 

فارس

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از