حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/06/28 شمسی | 2024/09/18 میلادی
مدیر پروژه مصلای سمنان:

تکمیل مصلای سمنان کلید خورد

تکمیل مصلای سمنان کلید خورد

مدیر پروژه مصلای سمنان گفت: بخشی از اعتبار مورد نیاز تکمیل مصلای سمنان قرار است از محل فروش 54 قطعه زمین اطراف مصلی تأمین شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ مردم نجیب و ولایت‌مدار سمنان سال‌هاست که از داشتن مکان مناسب و درخور شأن برپایی نماز جمعه محروم هستند.

در فصول زمستان و تابستان بین مسجد امام خمینی (ره) و مصلای نیمه‌کاره در ییلاق و قشلاق هستند تا شاید بتوانند نمازشان را با حداقل امکانات موجود ادا کنند.

مسجد امام خمینی (ره) سمنان بنایی تاریخی است و گنجایش جمعیت نمازگزاران را ندارد به همین دلیل در زمستان بیش‌تر مردم مجبور هستند در حیاط  صفوف نماز را تشکیل دهند و در تابستان هم برای فرار از گرما به مصلای سمنان پناه می‌برند که بازهم خاکی و ناقص است.

اما مثل‌ اینکه این قصه پرغصه قرار است با تکمیل مصلای سمنان به پایان برسد، مصلایی که از سال 1379 کلنگ احداث آن بر زمین خورده است و تاکنون همچنان ناقص و خاکی است.

تکمیل مصلای سمنان نیازمند اعتبار 500 میلیاردی

عباس کاشیان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» گفت: تکمیل مصلای سمنان تاکنون به‌دلیل محدودیت منابع مالی محقق نشده و بر اساس آخرین برآوردهای مالی تکمیل آن نیازمند 500 میلیارد تومان اعتبار است.

مدیر پروژه مصلای سمنان افزود: در سفر دور اول شهید آیت‌الله رئیسی به استان سمنان 2 میلیارد تومان به مصلای سمنان اختصاص یافت که این مبلغ نیز تنها برای ایزوگام سقف مصلی هزینه شد.

این مقام مسئول ابراز کرد: برای تکمیل این سازه گسترده می‌بایست بر اساس اولویت‌بندی و مرحله‌به‌مرحله پیش برویم و در حال حاضر تکمیل تأسیسات گرمایشی و سرمایشی در حال انجام است.

بنا به گفته کاشیان تنها تکمیل تأسیسات سرمایشی و گرمایشی مصلای سمنان به 10 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد که قطعاً امیدبستن به منابع دولتی کاری را از پیش نمی‌برد، به همین دلیل با طرح جدیدی به‌دنبال آن هستیم که زمین‌های اطراف مصلی را تفکیک کرده و از محل فروش آن‌ها تأمین اعتبار کنیم.

مدیر پروژه مصلای سمنان تصریح کرد: مصلای امام علی (ع) سمنان 15 هکتار است و قرار است 54 قطعه زمین اطراف آن در نزدیکی شهرک دیپلمات به فروش برسد تا از قبل فروش آن بخشی از اعتبار مورد نیاز پروژه تأمین شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از