حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/04/14 شمسی | 2024/07/04 میلادی
دبیر حزب اعتماد ملی در استان سمنان:

حضور احزاب زمینه اعتراض را از بین‌ می‌برد

حضور احزاب زمینه اعتراض را از بین‌ می‌برد

دبیر حزب اعتماد ملی در استان سمنان گفت: اگر به احزاب و گروه‌ها و نخبگان اجازه نقد از مسائل و مشکلات جامعه داده نشود، باید منتظر بیان اعتراض به شکل دیگری بود.

مصطفی عربی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، در تحلیل حوادث رخ‌داده در کشور طی اغتشاشات سال گذشته گفت: اعتراض ایجاد شده در کشور طی سال گذشته به دودسته عوامل داخلی و خارجی برمی‌گردد که می‌بایست هر دو این عوامل در کنار یکدیگر بررسی شود.

 

دبیر حزب اعتماد ملی در استان سمنان ابراز کرد: تمام آحاد مردم ایران اسلامی تحت هر عنوانی خواستار آبادانی و سرافرازی کشور خود هستند و در این میان نیاز است مسئولین نیز برای برآوردن خواسته‌های به حق آنها اهتمام و جدیت کافی را به خرج دهند.

 

وی با انتقاد از نقش کم‌رنگ احزاب در دولت سیزدهم بیان داشت: از عوامل داخلی ایجاد اغتشاش به نبودن بستر لازم برای گفتگو در کشور می‌توان اشاره کرد و درحالی‌که احزاب به‌عنوان حلقه واسطه میانه گروه‌های مختلف مردم و دولتمردان می‌توانند در کاهش اعتراضات خیابانی نقش مؤثری داشته باشند، متأسفانه این موضوع از دید مسئولین بی‌اهمیت جلوه داده شده و زمینه برای اعتراضات میدانی فراهم می‌شود.

 

بنا به گفته دبیر حزب اعتماد ملی اگر به احزاب و گروه‌ها و نخبگان اجازه نقد از مسائل و مشکلات جامعه داده نشود و راهکار از آنها درخواست نشود باید منتظر بیان اعتراض به شکل دیگری بود که قطعاً آسیب‌ها و خسارت جدی را به دنبال دارد.

 

رئیس فراکسیون اصلاح‌طلبان استان سمنان با اشاره به محدوده سنی جونان در اعتراضات سال گذشته بیان داشت: با وجود آنکه بیشتر معترضین در اغتشاشات سال گذشته گروه‌های سنی جوانان و نوجوانان بودند؛ اما بازهم پس از گذشته یک سال تریبون جهت بیان مسائل و مشکلات در اختیارشان قرار نگرفته و این زمینه نارضایتی را در این قشر فراهم می‌سازد.

 

وی معضل و بحران اقتصاد را در کشور از آسیب‌های جدی دانست و عنوان کرد: زمانی که ۶۰ درصد مردم زیر خط فقر هستند و از امکانات اولیه زندگی برخوردار نیستند پس باید منتظر اعتراض و اغتشاش در درون جامعه بود و بنابراین حل بحران اقتصادی به عنوان یکی از گلوگاه‌های اصلی اعتراض باید مورد توجه جدی مسئولین واقع شود.

 

بنا به گفته عربی، متأسفانه شرایط جامعه به سمت ناامیدی در حرکت است و جوانان نسبت به آینده مبهم خودنگران و آشفته هستند که این مسئله سرنوشت و پتانسیل آینده کشور را مورد هجمه قرار داده و مطالبه جدی جهت ارائه راهکار ساختارمند از سوی مسئولین را می‌طلبد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از