حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/04/14 شمسی | 2024/07/04 میلادی
امام جمعه موقت سمنان:

حماسه «وعده صادق» نیازمند تبیین است

حماسه «وعده صادق» نیازمند تبیین است

امام جمعه موقت سمنان گفت: شکوه و عظمت عملیات «وعده صادق» و قدرتی که خداوند به ما مردم ایران ارزانی داشته باید با جهاد تبیین در جامعه بیان شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر عبدوس در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر سمنان که در مصلای این شهر برگزار شد با اشاره به بزرگداشت مقام شهید مطهری و روز معلم گفت: شهید مطهری با الگوگیری از امام صادق (ع) توانست در زمینه‌های مختلف به بررسی و تحقیق بپردازد و کتب مختلفی را تهیه و در نقش یک معلم برجسته ایفای نقش کند.

امام جمعه موقت سمنان در ادامه افزود: امام صادق (ع)  بیش از 4 هزار شاگرد در زمینه‌های مختلف تربیت کرد و شاگردان این امام همام نیز بعد از ایشان به بیان و تبیین حقایق اسلام پرداختند و هرکدام نقش ‌برجسته‌ای را در این زمینه ایفا کردند.

عبدوس با اشاره به عملیات «وعده صادق» و نمایش قدرت ایران در دنیا بیان کرد: در برابر هر نعمتی که خداوند به انسان عطا کرده می‌بایست علاوه شکرگزاری لفظی در عمل نیز با استفاده درست از آن نعمت شکر واقعی را به جا آورد و در مورد عملیات وعده صادق و قدرتی که خداوند به ما ایرانیان عطا کرده نیز می‌بایست هر کدام از ارکان جامعه به نوبه خود شکرگزاری کنند.

بنا به گفته امام جمعه موقت سمنان در این مسیر می‌بایست معلم در کلاس درس به بیان قدرت ایران و افزایش بینش و آگاهی دانش‌آموزان بپردازد و هر قشر دیگری از جامعه نیز باید در این مسیر با جهاد تبیین از این قدرتی که خداوند به ما ارزانی کرده شکرگزاری کنند.

وی همچنین با اشاره به شعار سال در راستای جهش تولید خاطرنشان کرد: تحقق این شعار نیازمند توجه به قشر کارگر و معلمان است تا با آرامش خاطر بر محل کار حاضر شوند و با انجام درست حیطه وظایف خود زمینه تحقق شعار سال را فراهم کنند.

عبدوس به «طرح نور» در زمینه احیای عفاف و حجاب نیز اشاره کرد و افزود: نیروی انتظامی در این زمینه پیش‌قدم شده است و همه ما باید در کنار نیروی انتظامی احساس مسئولیت و وظیفه کرده و با امر به ‌معروف و نهی ‌از منکر به این نهاد کمک کنیم تا شرع و عرف دین دوباره در جامعه احیا شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از