حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/01 شمسی | 2024/08/22 میلادی
مدیرکل غله استان سمنان خبر داد:

خرید 68 هزار تُن گندم از کشاورزان

خرید 68 هزار تُن گندم از کشاورزان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان از خرید بیش از 68 هزار تُن گندم از کشاورزان این استان خبر داد.

عبدالرحیم تحصیلی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با اشاره به خرید ۶۸ هزار و ۱۵۸ تُن گندم از کشاورزان استان سمنان، گفت: خرید تضمینی گندم طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان در ادامه افزود: سال قبل ۶۷ هزار و ۸۵۲ تُن گندم از کشاورزان استان خریداری شد.

تحصیلی با بیان اینکه بیشترین خرید تضمینی گندم از شهرستان میامی با حجم ۲۶ هزار و ۹۸۹ تُن است، اظهار کرد:  میزان خرید تضمینی گندم در شهرستان‌های گرمسار ۱۳ هزار و ۳۸ تُن، شاهرود ۱۱ هزار و ۱۵۶ تُن، آرادان ۱۰ هزار و ۲۲۵ تُن، دامغان ۳ هزار و ۱۸۲ تُن، سمنان ۲ هزار و ۲۶۳ تُن و سرخه یک هزار و ۳۰۵ تُن است.

وی با اشاره به فعالیت  ۱۸ مرکز فعال خرید گندم در سطح استان، بیان کرد: در سطح استان سمنان ۳۲ مرکز خرید در نظر گرفته شده که در حال حاضر ۱۸ مرکز فرایند خرید تضمینی گندم از گندم‌کاران این استان را انجام می‌دهند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برداشت گندم بر اساس شرایط اقلیمی در غرب استان به علت گرمسیری بودن به اتمام رسیده است، گفت: گندم در بخش شرقی و شمالی استان به علت سردسیری دیرتر برداشت و به فروش می‌رسد.

تحصیلی همچنین تصریح کرد: خرید گندم از مناطق سردسیری دیباج، شاهرود و مجن و کالپوش به علت ناتمام‌ماندن برداشت صورت نگرفته است.

وی با اشاره به توزیع اقلام تنظیم بازاری در سطح استان در ایام محرم، گفت: ۲۰۰ تن برنج هندی دانه بلند و ۶۴ تن شکر تنظیم بازار در سطح استان در حال توزیع است. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از