حالت تاریک
  • شنبه, 1403/07/07 شمسی | 2024/09/28 میلادی
بخش‌های مختلف صنعت با یکدیگر همکاری کنند
رئیس قوه قضائیه:

بخش‌های مختلف صنعت با یکدیگر همکاری کنند

رئیس قوه قضائیه گفت: در برخی موارد بین بخش‌های مختلف صنعت، نه‌تنها همکاری وجود ندارد، بلکه رقابت ناسالمی نیز مشاهده شده که به آسیب‌پذیری اعضای این بخش منجر می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، در دیدار امروز رئیس قوه قضائیه، با صنعتگران و کارآفرینان استان سمنان، موضوعات مهمی درباره چالش‌های بخش خصوصی مطرح شد.

یکی از مشکلات اساسی که رئیس قوه قضائیه به آن اشاره کرد، عدم هماهنگی و ارتباطات منسجم میان اعضای این بخش است.

رئیس قوه قضائیه در این نشست گفت: در برخی موارد بین بخش‌های صنعتی، نه‌تنها همکاری وجود ندارد؛ بلکه رقابت ناسالمی نیز مشاهده شده که به آسیب‌پذیری اعضای این بخش منجر می‌شود.

رئیس قوه قضائیه تأکید کرد: نبود ساز و کارهای مشخص برای حمایت از هم‌صنفانی که با مشکلات جدی مواجه می‌شوند، یکی دیگر از چالش‌های بزرگ بخش خصوصی است و فعالان اقتصادی باید بتوانند در مواقع بحرانی به یکدیگر کمک کنند و از هم‌صنفان خود حمایت کنند، به‌ویژه در شرایطی که مشکلات ناشی از فساد یا سوءمدیریت نیست، بلکه به دلایل داخلی رخ می‌دهد.

وی به‌ضرورت هم‌افزایی و همکاری میان فعالان بخش خصوصی و دستگاه‌های دولتی اشاره کرد و بیان کرد: با ایجاد ساز و کارهای مناسب و همکاری‌های مؤثر، می‌توان به تقویت بنیادهای اقتصادی کشور و حمایت از کارآفرینان کمک کرد و این هم‌افزایی می‌تواند به توسعه پایدار اقتصادی و ایجاد فضایی امن برای سرمایه‌گذاری و تولید منجر شود.

محسنی اژه‌ای به اهمیت جلوگیری از زندانی‌شدن فعالان بخش خصوصی به‌دلیل عجز از تودیع وثیقه اشاره کرد و افزود: قوه قضائیه آماده است تا با اتخاذ تدابیر لازم و با همکاری هم‌صنفان معتبر، مانع از زندانی‌شدن این افراد شود.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به آسیب‌هایی که می‌تواند به کلیت بخش خصوصی کشور وارد شود، عنوان کرد: اگر مشکلاتی در یک حوزه خاص مانند معدن یا بانکداری به‌طور مکرر تکرار شود، این مسائل تنها متوجه آن حوزه نخواهد بود، بلکه کل بخش خصوصی را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و من خواستار توجه جدی مسئولان به این مسائل و رفع آسیب‌ها هستم تا حوادث تلخ در این حوزه‌ها تکرار نشود.

محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: جان‌باختن ۵۰ کارگر زحمت‌کش موضوعی نیست که به‌سادگی از کنار آن عبور کرد و مسئولان باید برای رفع آسیب‌ها و جلوگیری از تکرار این حوادث اهتمام بیش‌تری داشته باشند.

وی همچنین به مسائل بانکی اشاره کرد و بیان داشت: تکرار مشکلات در نظام بانکی می‌تواند به حیثیت کلی  نظام لطمه بزند و علی‌رغم اقدامات قبلی برای رفع مشکلات هنوز چالش‌ها به‌طور کامل حل نشده، اما با تلاش‌های صورت‌گرفته، وضعیت تا حدی بهبود یافته است.

رئیس قوه قضائیه از فعالان بخش خصوصی خواست که بر اجرای قانون پایبند باشند و تأکید کرد: دستگاه قضائی از هر فردی که بر اجرای قانون تأکید دارد، حمایت خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: صبر و پشتکار در مواجهه با مشکلات حقوقی و قضائی حائز اهمیت بوده و فعالان اقتصادی باید با همین رویکرد به حل مسائل خود بپردازند.

محسنی اژه‌ای در پایان به اهمیت کیفیت کالاها و محصولات تولیدی اشاره کرد و گفت: تولیدکنندگان باید بر مرغوبیت محصولات خود بیفزایند؛ زیرا محصول بی‌کیفیت نه‌تنها اعتبار تولیدکننده را مخدوش می‌کند، بلکه بازار خرید آن را نیز از بین می‌برد.

رئیس دستگاه قضا در ادامه با اشاره به برخی مسائل و مشکلات حوزه گمرکات ابراز کرد: به‌رغم پیگیری‌ها، بازدیدها و سرکشی‌های مستمر من و سایر مسئولان امر از گمرکات، هنوز در این حوزه با مسائل و مشکلاتی مواجه هستیم.

گفتنی است در این نشست سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان، پیش از سخنرانی رئیس قوه قضائیه، با اشاره به استقرار ۱۹ شهرک صنعتی و فعالیت 2 هزار واحد صنعتی، از امنیت بالای سرمایه‌گذاری در استان خبر داد و اعلام کرد که در سه سال گذشته ۲۱۸ واحد تولیدی به حالت فعالیت درآمده و 4 هزار و 500 نفر مجدداً مشغول به کار شده‌اند.

برخی صنعتگران و مسئولان نیز به مشکلاتی نظیر کمبود آب شرب، صنعتی و کشاورزی و همچنین عدم آزادسازی ماشین‌آلات در گمرکات، به‌عنوان موانع اصلی بر سر راه توسعه اقتصادی استان اشاره کردند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از