حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/23 شمسی | 2024/09/13 میلادی
مدیرکل پست استان سمنان خبر داد:

رشد 14 درصدی ترافیک مرسولات پستی

رشد 14 درصدی ترافیک مرسولات پستی

مدیرکل پست استان سمنان از رشد ۱۴ درصدی ترافیک مرسولات پستی در سال‌ جاری خبر داد و گفت: با تلاش‌های انجام‌ شده مرسولات پستی از استان به نقاط مختلف کشور ارسال می‌شود.

فرامرز روستایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با اشاره به اهمیت کیفی بودن مرسولات پستی، گفت: از نظر کیفیت اداره پست استان سمنان از رتبه ۲۵ کشوری به جایگاه برتر و رتبه هفتم دست‌ یافته است.

مدیرکل پست استان سمنان در خصوص ترافیک مرسولات پستی افزود: برخی ترافیک‌ها به صورت ظاهری در شرکت ملی پست انجام گرفته و واقعیت نداشته و مرسوله‌ای برای جابه‌جایی نبوده است.
 
وی همچنین ابراز کرد: از آنجایی که اداره پست بحث قرائت کنتورهای امور مشترکان در ادارات را بر عهده دارد این مرسولات به‌عنوان ترافیک در نظر گرفته شده، در حالی‌ که واقعیت خارجی ندارد.
 
روستایی با اشاره به رشد ترافیکی مرسولات پستی طی سال‌ جاری گفت: در سه ماهه نخست امسال ۱۴/۵ درصد رشد ترافیک مرسولات پستی را شاهد بوده‌ایم.
 
این مقام مسئول با بیان اینکه در بحث درآمدی تغییر نرخ‌نامه‌ها صورت‌ گرفته است، اظهار کرد: درآمد اداره پست استان سمنان با تغییر نرخ‌نامه ۳۰ درصد رشد داشته است.
 
وی با اشاره به ۲ میلیون و ۲۸۰ هزار مرسولات پستی وارده و توزیع آن توسط  مأموران پست در سطح استان، بیان کرد: بیش از یک میلیون مرسولات پستی از استان سمنان به دیگر استان‌ها و کشورها صادر شده است.
 
روستایی در خصوص صادرات از استان به کشوهای دیگر گفت: به‌ تمامی کشورها به‌جز فلسطین اشغالی صادرات صورت می‌گیرد و شاید در برهه زمانی خاصی به برخی از کشورها ارسال مرسولات ممنوع شود.
 
وی با اشاره به زمان ارسال مرسولات پستی بیان کرد: حذف واسطه‌ها در ارسال مرسوله پستی باعث کاهش زمان رسیدن بسته شده است، این در حالی است که در گذشته پست مرسولات استان‌های شمالی از طریق تهران صورت می‌گرفت؛ ولی در حال حاضر ارسال مستقیم از استان صورت می‌گیرد و مرسوله ساعت ۱۷ بارگیری و تا ساعت ۲۰ به استان‌های شمال می‌رسد.
 
روستایی با بیان اینکه کمبود نیرو در بحث توزیع مرسولات پستی دارد؛ ولی حاد نیست، اظهار کرد: افرادی که در اداره پست استان مشغول به فعالیت هستند معمولاً در سال‌های ۸۰ تا ۸۳ استخدام شدند و در برخی از نقاط استان شرایط آب‌ و هوایی باعث جایگزینی و تغییرات نیروها می‌شود.
 
این مقام مسئول همچنین بیان کرد: در بحث توزیع مرسولات پستی افراد علاقه‌مند می‌توانند از طریق جذب به‌صورت شرکتی به اداره پست استان سمنان کمک کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از