حالت تاریک
  • شنبه, 1403/06/24 شمسی | 2024/09/14 میلادی
کارشناس مسائل سیاسی:

ظریف اشتباهات گذشته را تکرار نکند

ظریف اشتباهات گذشته را تکرار نکند

کارشناس مسائل سیاسی معتقد است که اگر چه رئیس‌جمهور ظریف را به کابینه دولت چهاردهم بازگردانده است، اما انتظار می‌رود وی در عملکرد و رفتار خود تجدیدنظر کند.

 حسن هانی‌زاده در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به بازگشت محمدجواد ظریف در شورای راهبردی گفت: ظریف یک تجربه ۴۵ساله در روابط بین‌المللی داشته و علی‌رغم اشتباهاتی که در دوران وزارت امور خارجه وی صورت‌ گرفته است، رئیس‌جمهور قصد دارد تا از تجربیات و نظراتش استفاده کند.

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی عنوان کرد: اشتباهات ظریف در گذشته سبب شده تا برخی جناح‌های سیاسی نسبت به حضورش در شورای راهبردی موضع‌‌گیری کنند و این موضع‌گیری باعث شد تا ظریف مدتی از بدنه دولت خارج شود.

هانی‌زاده با بیان اینکه ظریف باید تلاش کند تا مجدداً مرتکب اشتباه نشود، گفت: در حال حاضر حضور دوباره ظریف در بدنه دولت سبب نارضایتی‌های بسیار شده که البته این نارضایتی بی‌علت نیست و حاصل اقدامات و اشتباهات گذشته بوده و نکته حائز اهمیت این است که در این دوره جدید اشتباهات گذشته تکرار نشود و از تجربیات خود در زمینه سیاست خارجه و دیپلماسی بین‌المللی به نحو احسن استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: شورای راهبردی شورایی است که از سال ۸۵ تاکنون برای نخستین‌بار آغاز به فعالیت کرده و هدف آن نظر در تصمیم‌گیری‌های کلان، ایجاد دیپلماسی جدید در روابط خارجی، بهره‌مندی از نظرات نخبگان و تدوین شاخص‌ها برای موضوعات مهم است.

هانی‌زاده با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) گفت: با توجه به بیانات رهبری در دیدار با دولت چهاردهم جای هیچ سخنی نمانده و هرکسی در هر جایگاه باید برای پیشرفت و خدمت به کشور تلاش کند.

وی ابراز کرد: نمی‌توان به همه اعضای کابینه و یا تأیید صلاحیت آن‌ها نقد وارد کرد؛ زیرا مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در نخستین دیدارشان با دولت چهاردهم فرمودند که رئیس‌جمهور برای انتخاب وزیران مشورت کرده و من برخی را تأیید و برخی را هم تأکید کردم و برای تعدادی که نمی‌شناختم نظری نداشتم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از