حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/06/18 شمسی | 2024/09/08 میلادی
استاندار سمنان مطرح کرد:

عمل به مُر قانون در انتخابات پیشرو

عمل به مُر قانون در انتخابات پیشرو

استاندار سمنان معتقد است که عمل به مُر قانون و رعایت اصل بی‌طرفی زمینه‌ساز مشارکت حداکثری در انتخابات پیشرو است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، سید محمدرضا هاشمی در جلسه مشترک ستاد انتخابات و هیأت استانی نظارت بر تبلیغات انتخابات استان در محل ستاد انتخابات استان، سالن جلسات غدیر استانداری اظهار کرد: تمام تلاش و اقدامات ستاد انتخابات استان باید در راستای عمل به مُر قانون و رعایت اصل بی‌طرفی و برای تحقق مشارکت حداکثری و امنیت و سلامت در انتخابات پیشرو معطوف باشد.

 وی ادامه داد: پیگیری اجرای فرایندهای انتخابات بر طبق زمان‌بندی تعریف شده و همچنین مصوبات ستاد انتخابات استان و کارگروه‌ها و جلسات مرتبط، از وظایف اصلی و جدی اعضای ستاد انتخابات استان است.

 این مقام ارشد استانی اضافه کرد: ضرورت دارد تا از مربیان متخصص و مُشرف بر قانون، دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های مرتبط با انتخابات برای ارائه آموزش کامل به فرمانداران، معاونین فرمانداران و کارشناسان و اعضای ستاد انتخابات شهرستان استفاده شود.

 هاشمی تأکید کرد: دست‌اندرکاران انتخابات در استان و شهرستان‌ها به‌هیچ‌وجه اجازه جانب‌داری از جریان و فرد خاص در انتخابات پیشرو را ندارند و در صورت مشاهده هر تخلفی برخورد جدی در این حوزه صورت می‌گیرد.

 وی عنوان کرد: به‌روزرسانی و تأمین تجهیزات لازم برای بحث فناوری اطلاعات به‌منظور پیشبرد هرچه بهتر امور مرتبط با برگزاری الکترونیکی انتخابات به‌خصوص برای روز رأی‌گیری در دستور کار باشد.

 استاندار سمنان در پایان گفت: لازم است تا جلسات ستاد انتخابات استان زین‌پس به‌منظور ارائه گزارش‌های جامع و مدون، بررسی و پیگیری مصوبات و امور، احصاء کمبودها و رفع مشکلات و همچنین تقویت نقاط قوت، به‌صورت هفتگی و با حضور تمامی اعضا برگزار شود.


منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از