حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/04/14 شمسی | 2024/07/04 میلادی
معاون بازرسی اداره کل صمت استان سمنان:

فروش فوق‌العاده طرح عید تا عید اجرا می‌شود

فروش فوق‌العاده طرح عید تا عید اجرا می‌شود

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صمت استان سمنان از ارائه طرح عید تا عید از طرف وزارت صمت جهت فروش فوق‌العاده توسط اصناف در سطح استان سمنان خبر داد.

حمیدرضا طحان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ ضمن اشاره به شروع اقدامات اداره کل صمت استان سمنان جهت نظارت بر فروش اقلام موردنیاز شب عید گفت: همه ساله در اواسط اسفندماه برنامه‌هایی تحت عنوان طرح نظارتی شب عید در سطح استان برگزار می‌شود که اجرای این طرح در سال جاری با ماه مبارک رمضان تقارن پیدا کرده است.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صمت استان سمنان در خصوص مدت‌زمان اجرای طرح افزود: اجرای طرح نظارتی شب عید از ۱۵ اسفند ماه آغاز و تا ۲۴ فروردین‌ماه به‌خاطر تقارن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان به‌صورت ویژه  ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح جلسات هماهنگی متعددی با ادارات جهاد کشاورزی، اتاق اصناف، تعزیرات و سایر دستگاه‌های مرتبط جهت برنامه‌ریزی گشت‌های مشترک انجام شده است .

طحان ضمن اشاره به برگزاری جلسه ۱۵ دی‌ماه در حضور ریاست‌جمهوری تصریح کرد: چارچوب وظایف صنعت و معدن در این جلسه جهت نظارت بر کالاهای اساسی و غیراساسی مشخص شده است و در اجرای این طرح نظارتی اولویت‌هایی جهت رضایت مصرف‌کنندگان کنندگان در خصوص خدمات و کالاها مشخص شده است.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صمت استان سمنان در ادامه افزود: کالاهای پروتئینی، میوه و تره‌بار، کیف، کفش و پوشاک، لوازم‌خانگی، مواد شوینده، روغن‌موتور لاستیک و لوازم‌یدکی مشمول طرح نظارتی خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: طرح نظارتی در حوزه خدمات، مشمول خدمات مسافرت زمینی و ریلی، خشک شوی‌ها، غذاخوری‌ها بین‌راهی و واحدهای اقامتی خواهد بود و نظارت بر این موارد با همکاری اتاق اصناف و جهاد کشاورزی به‌صورت مستقل و به‌صورت مشترک اجرا می‌شود.

طحان ضمن اشاره به برگزاری نمایشگاه عرصه مستقیم کالاهای مختص به شب عید تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه از ۱۵ تا ۲۰ اسفندماه در چهار شهرستان سمنان، دامغان، شاهرود و گرمسار برگزار خواهد شد و بازرسان به‌صورت ویژه بر نحوه عملکرد و فروش کالاها در نمایشگاه‌ها نظارت خواهند داشت.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صمت استان سمنان ابراز داشت: وزارت صمت طرحی را تحت عنوان عید تا عید به مرحله اجرا درآورده است و هر واحد صنفی می‌تواند در این طرح فروش فوق‌العاده داشته باشد و فروش فوق‌العاده واحدهای صنفی منوط به هماهنگی با اتاق اصناف و اتحادیه مربوطه است و می‌بایست فاکتورهای اقلام تعیین شده موجود باشد تا بتوانیم بر این طرح نظارت داشته باشیم.

وی در ادامه توضیح طرح عید تا عید تصریح کرد: واحدهای صنفی توسط اتاق اصناف شناسایی و مصوب می شوند و پس از آن مردم می‌توانند از نحوه عملکرد و فروش فوق‌العاده مطلع شده تا برای خرید اقلام استفاده کنند.

طحان با اشاره به نوع نظارت سیستمی ابراز داشت: در بخشی از نظارت‌ها نظارت سیستمی نیز اعمال می‌شود و شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع انبارها به‌صورت سیستمی و آنلاین از موجودی کالاها و مبلغ، میزان فروش و میزان خرید کالاها مطلع شوند.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صمت استان سمنان خاطرنشان کرد: با هماهنگی اتاق اصناف ۱۰۰ گروه مجهز جهت نظارت هماهنگ شده است و این نظارت‌ها به‌صورت مستقل و به‌صورت مشترک با تعزیرات و جهاد کشاورزی انجام خواهد شد.

طحان در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان جهت نظارت درست و پیشگیری از تخلفات و برخورد با متخلفین می‌توانند مثمرثمر باشند و در صورت مشاهده تخلفات و بیان انتقادات و پیشنهادها به‌صورت ۲۴ ساعته با شماره ۱۲۴ و ۱۳۵ تماس گرفته تا به‌صورت اپراتور موضوع ثبت شود.کنند.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از