حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/17 شمسی | 2024/07/07 میلادی
خطیب جمعه سمنان:

مجلس به نمایندگان فعال و پویا نیاز دارد

مجلس به نمایندگان فعال و پویا نیاز دارد

خطیب جمعه سمنان گفت: مجلس به نمایندگان فعال و پویا و اهل استدلال نیاز دارد تا بتواند در جهت رشد و اعتلای کشور حرکت کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی در خطبه‌های نماز جمعه شهر سمنان که در مصلای این شهر برگزار شد با اشاره به شروع به کار مجلس دوازدهم گفت: مجلس به نمایندگان فعال و پویا و اهل استدلال نیاز دارد و همان‌طور که حضرت آقا فرمودند مجلس باید آرامش‌بخش و امیدآفرین باشد.

امام جمعه سمنان در ادامه افزود: نظارت بر اجرای قوانین اگر با رویکرد امیدآفرینی و جلوگیری از التهاب باشد مجلس تراز انقلاب اسلامی ایجاد می‌شود و نمایندگان باید تا آخرین لحظه کاری خود در نظر داشته باشند برای چه قسم‌خورده و برای چه کاری به مجلس ورود پیدا کرده‌اند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد نمایندگان مجلس و اینکه باید التزام اخلاقی داشته باشند و گذشت وا انصاف و خدمت‌رسانی را سرلوحه کار خود قرار دهند، افزود: این موضوع  تنها مربوط به نمایندگان مجلس نمی‌شود، بلکه شامل حال تمام کسانی که در کسوت خدمت هستند می‌شود و باید همه مسئولان از عمر کوتاه خدمتی خود برای رسیدگی به امور مردم بهره بگیرند.

مطیعی با اشاره به جنایت صهیونیست‌ها در هفته گذشته بیان کرد: جنایات صهیونیست‌ها موجب شده که حتی امروز نمایندگان آمریکا و اتحادیه اروپا نیز در برابر این حجم از جنایات موضع بگیرند و اتحادیه اروپا اعلام کرده تحریم رژیم صهیونیستی را بررسی می‌کند.

خطیب جمعه سمنان با اشاره به نامه مقام معظم رهبری برای دانشجویان اروپا و آمریکا ابراز کرد: مقام معظم رهبری در این نامه نکات ارزنده‌ای را بیان فرمودند و توجه فرهیختگان عالم را به قرآن برجسته کردند و به آنها یادآور شدند اگر پیرو کتاب آسمانی باشند و ایستادگی کنند دستورات قرانی برای آنها راهگشا است.

وی با اشاره به قیام 15 خرداد و آغاز حرکت‌های انقلابی از این تاریخ در کشور بیان کرد: نهضت امام راحل از این قیام آغاز شد و همان‌طور که ایشان فرمودند اگر می‌خواهید به مملکت شما آسیبی نرسید پیرو ولایت‌فقیه باشد و امروز بیش از هر زمان دیگری به این سخن امام باید توجه شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از