حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/06/18 شمسی | 2024/09/08 میلادی
دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی آرادان خبر داد:

نصب پنل خورشیدی در آرادان

نصب پنل خورشیدی در آرادان

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی شهرستان آرادان گفت: طرح جهاد روشنایی در مناطق کم‌برخوردار تاکنون با نصب بیش از ۳۰ پنل خورشیدی در آرادان اجرا شده است.

علیرضا شعبانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به اجرای طرح جهاد روشنایی در شهرستان آرادان، گفت: این طرح از سال ۱۴۰۱ با توجه‌ به شرایط خوب منطقه از نظر نوع تابش نور خورشید و روزهای آفتابی با هدف کمک به خانواده‌های کم‌درآمد و تولید برق از منابع طبیعی و تجدیدپذیر برای کمک به شبکه برق کشور آغاز شد.

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی شهرستان آرادان در ادامه افزود: مقیاس هر یک از نیروگاه‌های خورشیدی خانگی از نظر تولید انرژی برق ۵ کیلووات است که در پشت‌بام منازل فضای ۶۰ مترمربعی را اشغال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تمامی هزینه‌های طرح جهاد روشنایی برای متقاضیان از طریق اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه با سود ۴ درصد پرداخت می‌شود، بیان کرد: بازپرداخت این تسهیلات به‌صورت اقساطی است.

 شعبانی همچنین تصریح کرد: متقاضیان با درآمدزایی که از این پنل‌های خورشیدی دارند، مبلغ قسط را پرداخت می‌کنند.

 این مقام مسئول به نحوه خرید برق تولیدی نیروگاه‌های خورشیدی خانگی اشاره کرد و گفت: برق تولید شده توسط این نیروگاه‌های خورشیدی خانگی از سوی شرکت توزیع نیروی برق به‌صورت تضمینی و ۲۰ ساله خریداری می‌شود.

وی همچنین تصریح کرد: قطعات این نیروگاه خورشیدی۵ کیلوواتی شامل اینورتر، پنل خورشیدی، باتری، شاسی نصب پنل‌ها و کابل‌های اتصال و انتقال جریان برق است که همگی در یک مجموعه کامل به متقاضیان تحویل می‌شود.

شعبانی از نصب و راه‌اندازی اولین نیروگاه خورشیدی در روستای رستم‌آباد از توابع شهرستان آرادان خبر داد و افزود: به‌ طور کلی روستاهای این شهرستان و محل سکونت اقشار کم‌برخوردار جامعه هدف بسیج سازندگی سپاه در اجرای این طرح است.

وی ابراز کرد: این طرح با مشارکت بسیج سازندگی شهرستان، شرکت توزیع نیروی برق، فرمانداری شهرستان و کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در حال انجام است.

به گفته این مقام مسئول، طرح نیروگاه‌های خورشیدی خانگی در سطح استان در راستای محرومیت‌زدایی و توانمندسازی خانوارهای کم‌برخوردار بسیار مؤثر است.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از