حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
کارشناس مسائل اقتصادی:

ریزش قیمت دلار موقتی است

ریزش قیمت دلار موقتی است

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: نوسان قیمت دلار ناشی از تأثیر عوامل داخلی و خارجی است و کاهش قیمت طی چند روز گذشته به دلیل اعلام خبر ریاست‌جمهوری موضوعی موقتی است.

رحمان سعادت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به تغییرات بازار بورس در روزهای اخیر، گفت: شاخص کل بورس با اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری رشد زیادی را به ثبت رساند که بالاترین میزان رشد در تاریخ بازار سرمایه به شمار می‌آید. 

کارشناس مسائل اقتصادی در ادامه افزود: زمانی که در اولین روز اعلام نتایج انتخابات و بدون مشخص شدن برنامه‌ای، بازار واکنش مثبت نشان دهد، این واکنش هیجانی است و بعد از آن آرام آرام واکنش منطقی آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه فارغ از روز نخست اعلام نتایج ریاست‌جمهوری، در روز‌های بعد، بورس براساس واقعیت‌ها رقم می‌خورد، اظهار کرد: شرایط بازار بورس مرتبط با انتخاب شخص رئیس‌جمهور نبوده است.

سعادت در خصوص مشخص شدن کابینه اقتصادی دولت جدید، گفت: انتخاب وزیر اقتصاد، رئیس‌کل بانک مرکزی، رئیس سازمان بورس و در گام بعدی وزیر صمت، وزیر کار و وزیر نفت و رئیس سازمان برنامه و بودجه برای بازار سرمایه بسیار با اهمیّت است.

وی با بیان اینکه سیاست‌های اقتصای مختلفی بر روی نرخ ارز اثرگذار هستند، اظهار کرد: سیاست‌های مالی متناسب، روابط دیپلماتیک، فعالیت‌های نظامی، سرمایه‌گذاری و میزان نقدینگی و رشد معقول عرضه پول در کشور و... می‌توانند به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر روی نرخ ارز اثر بگذارند.

این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه کاهش قیمت دلار روز گذشته به واسطه خبر انتخاب رئیس‌جمهوری ایران، مقطعی است، بیان کرد: در بازار سرمایه عوامل سیاست‌گذاری دولتی و بین‌المللی تأثیر بسزایی در افزایش و کاهش مقادیر دارند.

سعادت تأکید کرد: به هر صورت تورم، تحریم و بهبود روابط دیپلماتیک در سطح بین‌الملل، تأثیرات زیادی بر بازار سرمایه دارند. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از