حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/17 شمسی | 2024/07/07 میلادی
امام جمعه سمنان:

وزیر شهید مرد دیپلماسی و میدان بود

وزیر شهید مرد دیپلماسی و میدان بود

امام جمعه سمنان گفت: شهید امیرعبداللهیان با برقراری توازن در ارتباط با کشورهای غربی و شرقی و همچنین حضور در جبهه مقاومت ویژگی دیپلماسی و میدان را معنا کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی در خطبه‌ها نمازجمعه شهر سمنان  که در مصلای این شهر برگزار شد، با اشاره به سانحه هوایی رخ‌داده برای ریاست‌جمهوری و هیئت همراه گفت: همه ما می‌بایست تسلیم امر خداوند بوده و در برابر تقدیر الهی سر تسلیم فرود آوریم؛ زیرا در بسیاری از مواقع ما چیزی را ناپسند می‌دانیم؛ اما تقدیر الهی بر مدارآن قرار گرفته است.

امام‌ جمعه سمنان در ادامه ابراز کرد: این ضایعه براثر یک حادثه طبیعی و مسئله آب‌ و هوایی رخ‌داده و مردم می‌بایست در برابر دسیسه‌ها و بیان برخی شایعات نسبت به علت‌های دیگر حادثه هوشیار باشند.

بنا به گفته مطیعی، هرکدام از شهدای این حادثه ستاره‌ای درخشان و از ذخایر انقلاب اسلامی و بسیار ارزشمند هستند؛ اما چون در کنار شهید آیت‌الله رئیسی قرار گرفتند ممکن است چندان دیده نشوند؛ اما در شهر و دیار خودشان قطعاً باید بسیار به آنها پرداخته و در وصف آنها اقدامات شایسته‌ای انجام گیرد.

وی با اشاره به خصوصیات برجسته شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بیان کرد: مقام معظم رهبری در بیان خصوصیات این شهید گران‌قدر 20 خصوصیت را بیان کردند اما یکی از صفات برجسته و بارز این شهید ولایت‌پذیری ایشان بود که همواره مطیع امر رهبری بودند.

مطیعی همچنین بیان کرد: خصوصیت دیگر شهید رئیسی اعتقاد و باور به شعار ما می‌توانیم بود که همواره سرلوحه کار ایشان بود و اعتقاد داشت که با کار جهادی و تلاش شبانه‌روزی و امید به آینده موفقیت و پیروزی عاید می‌شود.

بنا به گفته وی، شهید جمهور نسبت به اقشار مختلف مردم بسیار دلسوز بود و از عمق وجودش نسبت به  مشکلات جامعه‌ نگران و درصدد حل آن بود که نتیجه آن در تشییع میلیونی این شهید قابل‌ ملاحظه بود که چطور مردمی که حتی به او رأی نداده  بودند در فراق رئیس‌جمهور اشک می‌ریختند.

وی همچنین در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه به اقتدار در سیاست‌های خارجی شهید امیرعبداللهیان اشاره کرد و افزود: این شهید مرد واقعی پل زدن بین دیپلماسی و میدان بود و ورود به بریکس و شانگهای و ایجاد توازن بین ارتباط در کشورهای غربی و شرقی از ویژگی‌های این شهید بود.

بنا به گفته مطیعی، ادای احترام 68 کشور و حضور آنها در مراسم تشییع شهدای خدمت نشان‌دهنده آن است که این ارتباط با کشورهای دنیا به خوبی انجام گرفته است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های خود به تلاش رسانه‌های معاند در ایجاد اختلاف و تفرقه در کشور اشاره کرد و بیان داشت: دشمن تا دیروز به دنبال جداکردن مردم از بدنه نظام بود و امروز هم همان سیاست‌ها را دنبال می‌کند و تصور می‌کند با نداشتن رئیس‌جمهور و رئیس‌مجلس در شرایط فعلی اوضاع کشور به هم می‌ریزد که اتحاد و همبستگی ملی مشت محکمی بردهان یاوه‌گویان خواهد بود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از