حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/07/15 شمسی | 2024/10/06 میلادی
پیوستگی مؤمنان موجب عزت کشورهای اسلامی است
رهبر انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز جمعه:

پیوستگی مؤمنان موجب عزت کشورهای اسلامی است

رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند: همبستگی ملت‌های مسلمان موجب عزت کشورهای اسلامی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، مراسم بزرگداشت مجاهد فی‌سبیل‌الله و سیّد امت اسلامی، شهید حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله و همراهان ایشان از جمله سردار شهید نیلفروشان از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی هم اکنون در مصلای امام خمینی (ره) با تلاوت قرآن آغاز شد و خطبه‌های رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه این هفته تهران دقایقی قبل آغاز شد.

حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در خطبه‌ اول نماز جمعه این هفته فرمودند: همه برادران و خواهران و خودم را دعوت و توصیه به رعایت تقوای الهی می‌کنم که  در گفتارمان و کردارمان مراقب باشیم که از حدود الهی خارج نشویم.

رهبر انقلاب با بیان اینکه اگر مسلمانان با یکدیگر وحدت و همدلی داشته باشید رحمت خداوند شامل حال شما می‌شود، اظهار کردند: در آیه‌ای که قرائت کردم مسئله مهم پیوستگی مؤمنان مطرح شده است. در تعبیرات قرآنی به این پیوستگی، ولایت گفته می‌شود و در این آیه نتیجه این ولایت و همبستگی رحمت الهی معرفی شده یعنی اگر شما مسلمانان با یکدیگر وحدت و همدلی داشته باشید رحمت خداوند شامل حال شما خواهد شد.

ایشان با تأکید بر اینکه اگر مسلمانان با همدیگر اتحاد و اتفاق داشته باشند عزت و حکمت الهی پشت سر آن‌هاست، تصریح کردند: می‌توانند از مقتضای سنت‌های پروردگار و قوانین الهی استفاده کنند. ولایت یعنی پیوند و همبستگی مسلمانان است. قرآن سیاستش با مسلمانان این است که ملت‌های مسلمانان با همدیگر همبستگی داشته باشند.

رهبر انقلاب با تأکید بر اینکه سیاست دشمنان تفرقه‌افکنی است، گفتند: این سیاست‌ها را به انواع مختلف در کشورهای مسلمانان اجرا کردند؛ اما امروز ملت‌ها بیدار شدند؛ امروز روزی است که می‌توانند بر این ترفند دشمنان اسلام و مسلمین فائق بیایید. دشمن ایران دشمن ملت عراق و فلسطین و مصر و سوریه و یمن است.

رهبر انقلاب با بیان اینکه دشمن در هر جا دارد با یک شیوه مخصوص آن کار می‌کند اما اتاق فرمان یکجاست و از همانجا دستور می‌گیرند، تصریح کردند: دشمن اگر از یک کشور خیالش راحت شود به سراغ کشور بعدی خواهد رفت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: در قرآن پیوستگی مؤمنان به معنای ولایت و موجب رحمت الهی است و همه مراقب باشیم از حدود الهی خارج نشویم. 

رهبر خطبه دوم را خطاب به کشورهای عربی مقاومت به زبان عربی بیان فرمودند.

منبع: راه دانا 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از