حالت تاریک
  • سه‌شنبه, 1403/02/11 شمسی | 2024/04/30 میلادی
رئیس خانه کارگر استان سمنان:

کارگران رکن اصلی تحقق شعار سال هستند

کارگران رکن اصلی تحقق شعار سال هستند

رئیس خانه کارگر استان سمنان گفت: شکوفایی رشد تولید نیازمند حمایت از جامعه کارگری دارد که متأسفانه در حال حاضر این قشر از جامعه فراموش شده‌اند و با حداقل دستمزد کار می‌کنند.

حبیب‌الله محقق در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به وضعیت نابسامان دستمزد جامعه کارگری گفت: تحقق شعار سال و شکوفایی جهش تولید نیازمند توجه به جامعه کارگری است که متأسفانه در حال حاضر این قشر از جامعه فراموش شده‌اند.

وی در خصوص حداقل دستمزد کارگران در سال جدید ابراز کرد: امسال هم متأسفانه حداقل دستمزد بدون در نظر گرفتن شرایط تورمی جامعه انجام شده و در حالی که نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی 46 درصد اعلام شده، اما افزایش 35 درصدی را برای جامعه کارگری در نظر گرفته‌اند.

رئیس خانه کارگر استان سمنان در ادامه افزود: البته نرخ تورم واقعی در کف جامعه بیش از 60 درصد است که این افزایش 35 درصدی در برابر آن بسیار ناچیز است و به همین دلیل این میزان حداقل دستمزد به امضای نمایندگان جامعه کارگری نرسیده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: جامعه کارگری مظلوم‌ترین قشر جامعه است که هیچ‌گاه به حقوق واقعی خود نرسیده و در بین مسئولان وزارتخانه هم برای شنیدن اعتراضات نمایندگان کارگران گوش شنوایی وجود ندارد و نظام سرمایه‌داری غالب بر این نهاد کارگران را فراموش کرده است.

وی همچنین ابراز کرد که امیدوار هستیم نمایندگان به این موضوع ورود کنند و حقوق جامعه کارگری را استیفا کنند تا طی چند روز آینده و در آستانه هفته کار و کارگر شاهد خبرهای خوشی برای این قشر از جامعه باشیم.

این مقام مسئول در مورد وضعیت حقوق و مزایای جامعه کارگری معدن طزره دامغان نیز اذعان داشت: وضعیت حقوقی کارگران معدن طزره با توجه‌ به قراردادی بودن همیشه در پایین‌ترین سطح قرار دارد و اساساً در معدن منافع در جیب پیمانکاران می‌رود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از