حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/06/07 شمسی | 2024/08/28 میلادی
معاون بازرسی صمت استان سمنان خبر داد:

کشف 1000 تخلف صنفی در استان سمنان

کشف 1000 تخلف صنفی در استان سمنان

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: تحت رصد و پایش یک هزار و ۳۶ مورد تخلف طی سال جاری در طرح نظارتی صنعت، معدن و تجارت استان ثبت شد.

 حمیدرضا طحان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به فعالیت و نظارت ۲۸ بازرس به‌صورت مستمر در سطح استان، گفت: در این طرح ۲۰ گروه مجهز اعم از بازرسان صنعت، معدن و تجارت به همراه بازرسان تعزیرات به‌ صورت روزانه گروه کالایی در مصرف را نظارت می‌کنند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به ۷ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان سمنان طی سال جاری، اظهار کرد: تحت رصد و پایش یک هزار و ۳۶ مورد تخلف طی سال جاری در طرح نظارتی صمت استان ثبت شد.

وی در ادامه افزود: طی این مدت با نظارت کارشناسان و بازرسان از واحدهای صنفی بیش از ۹۴۰ مورد پرونده تخلف تشکیل شده است.

طحان با اشاره به اینکه ارزش ریالی تخلفات صورت‌گرفته ۱۲۵ میلیارد ریال برآورد شده است، بیان کرد: پرونده‌های تخلف واحدهای صنفی به‌ صورت روزانه به تعزیرات استان ارجاع داده می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه بیشترین تخلف صنفی در استان سمنان مربوط به مواد خوراکی است، اظهار کرد: بیشترین تخلفات صنفی در حوزه کالا مربوط به نان، میوه و تره‌بار، مواد پروتئینی، آجیل و خشکبار در استان گزارش شده است.

وی با تأکید بر اینکه مردم در تخلف‌یابی ما را یاری کنند، گفت: شهروندان، تخلف واحدهای صنفی را به سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش کنند تا بازرسی‌های هدفمند صورت گیرد.

طحان خاطرنشان کرد: هم‌وطنان در صورت مشاهده هرگونه تخلف از واحدهای صنفی می‌توانند با شماره ۱۲۴ تماس گرفته و یا در سامانه ۱۲۴ مراتب تخلفات را در میان بگذارند تا کارشناسان پس از بررسی به آن تخلف رسیدگی کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از