حالت تاریک
  • جمعه, 1403/04/15 شمسی | 2024/07/05 میلادی
مبارزه جدی دستگاه قضایی با فساد درون‌سازمانی؛

13 نفر در استان سمنان دستگیر شدند

13 نفر در استان سمنان دستگیر شدند

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان گفت: : طی ۹ماهه گذشته تعداد 350 گزارش به دستگاه قضا ارسال و تعداد 13 نفر از شاغلین و مرتبطین دستگاه قضایی و سازمان های تابعه استان شناسایی، دستگیر و به مراجع قانونی صالح معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ به نقل از روابط عمومی دادگستری استان سمنان، محمدجعفر عبدالهی نظارت مستمر و برخورد جدی با فساد درون و برون قوه قضائیه را لازم و مهم دانست و گفت: می‌بایست با شناسایی بسترها و فرایندهای فسادزا و اصلاح عناصر غافل، باور و اعتماد مردم به کارگزاران نظام تقویت شود.


رئیس‌کل دادگستری استان سمنان دررابطه‌با مبارزه جدی با فساد در دستگاه قضایی گفت: در تیرماه سال جاری مبارزه با فساد درون و برون قوه قضائیه از جمله مأموریت‌های مقام معظم رهبری (حفظه‌الله) به دستگاه قضایی کشور بود که به‌دفعات مورد تأکید رئیس قوه قضائیه قرار گرفته است.


وی ادامه داد: در همین راستا دستگاه قضایی استان در برابر گزارش‌های ناظر بر وقوع تخلف و فساد درون‌سازمانی بی‌اعتنا نبوده و حساسیت ویژه‌ای را در دستور کار قرار می‌دهد تا اصل یکسان بودن اشخاص در برابر قانون به‌درستی ایفا شود.


رئیس‌کل دادگستری استان سمنان با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی مأموران اطلاعاتی و عملیاتی مرکز حفاظت‌واطلاعات استان سمنان تصریح کرد: طی ۹ماهه گذشته تعداد ۳۵۰ گزارش به آن مرکز ارسال و تعداد ۱۳ نفر از شاغلین و مرتبطین دستگاه قضایی و سازمان های تابعه استان شناسایی، دستگیر و به مراجع قانونی صالح معرفی شدند.


عبداللهی در ادامه با اشاره به عمده عناوین اتهامات گفت: عناوین مجرمانه‌ای از قبیل؛ جعل اوراق قضایی، کارچاق‌کنی و ادعای نفوذ، کلاهبرداری و غصب عنوان مأمورین دولتی، دریافت رشوه و ارتباط نامشروع را می‌توان بیان کرد.


رئیس‌کل دادگستری استان سمنان در خاتمه افزود: دستگاه قضایی استان داعیه‌دار صیانت است و در قبال گزارش‌های واصله بی‌تفاوت نیست و با تعامل ارزشمند و سازنده‌ای که با دستگاه‌های نظارتی دارد ارجاع و پیگیری برخوردهای قانونی و بدون اغماض و منطبق با موازین را انجام می‌دهد.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از