حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/06/18 شمسی | 2024/09/08 میلادی
یادداشت؛

دیپلماسی اقتدار یا دیپلماسی التماس؟

دیپلماسی اقتدار یا دیپلماسی التماس؟

ما دیپلماسی التماسی را تجربه کرده‌ایم می‌دانیم این نوع دیپلماسی راه‌حل مناسبی برای پیشرفت کشورمان نیست، پس مراقب باشیم تا با انتخاب دوباره آن دچار عقب‌گرد نشویم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ کوثر سعیدیان، فعال رسانه‌ای در یادداشتی اختصاصی نوشت:  واژه‌ای که شاید به نظر ساده باشد؛ اما هزاران تفسیر و معنی دارد همین کلمهِ هشت حرفی! باید فردی را انتخاب کنیم که قرار است یک هزار و 460 روز از عمر خود و کشورمان را به او بسپاریم.

فردی که نوع تفکر، رفتار و عملکردش قرار است ما را به عرش برساند و یا بلعکس کشورمان را به قهقرای نا‌امیدی بکشاند. 

 قلبم به تپش می‌اُفتد از تصور اینکه نکند اشتباه کنیم، نکند گوش‌هایمان با وعده‌های پوشالی کر شود و چشم‌هایمان از رفتار‌های متظاهرانه کور... نکند در وسط این کش‌ و قوس‌های سیاسی حق را فراموش کرده و باطل را برگزینیم... هر روز که می‌گذرد و لحظه‌ به‌ لحظه نزدیک می‌شویم برای انتخابی سرنوشت‌ساز در ذهنم بیانات رهبری را برای برگزیدن فردی اصلح مرور می‌کنم... عیار نامزدهای حاضر را با ملاک‌های رهبرم در تراز مقایسه می‌گذارم... 

بدون شک انتخاب فردی که نزدیک به ملاک‌های رهبرمان باشد سعادت و امید برای کشور و مردم به ارمغان می‌آورد. در میان تمامی این تفسیرها بماند که اگر انتخابمان اصلح نباشد چقدر شرمنده خون شهیدان می‌شویم. 

در این میان اگر کسی برای رفتن پای صندوق رأی مردد شد، به‌خاطر بیاورد بزرگ‌مردانی را که روزی میان ماندن و رفتن، برای حفظ تمامیت ارضی کشورمان و امنیت و آینده امثال ما رفتن را برگزیدند و دست از جان شستند. 

در اصل همه باید به این باور برسند که هر یک رأی که در صندوق قرار می‌گیرد، رأی به یک شخص نیست؛ بلکه رأی به انقلاب اسلامی است. هر یک رأی یعنی ما در برابر شیاطین از انقلاب، میهن و شهدای خود دفاع می‌کنیم. 

انتخابمان نباید فردی باشد سرشار از تفکرات التماسی غرب‌زده که هرگاه حوصله‌اش سر می‌رود با ماشینی ضدگلوله به دیدار کارگران برود و از داخل ماشین برایشان دست تکان دهد و یا آن‌قدر بی‌خیال امور کشور باشد که مانند مردم عادی خودش صبح روز جمعه از مسائل باخبر شود.

یادمان نرود ما دیپلماسی التماسی را تجربه کرده‌ایم و می‌دانیم این نوع دیپلماسی راه‌حل مناسبی برای پیشرفت کشورمان نیست، پس مراقب باشیم تا با انتخاب دوباره آن دچار عقب‌گرد در همه امور کشور نشویم و ریل‌گذاری شهید جمهور را ادامه دهیم.

پس در انتخاب فرد اصلح نگاهی کنیم به شیوه ریاست‌جمهوری شهید رئیسی، کسی که با کارگران سر یک سفره طعام می‌خورد و هنگام وقوع حوادث در دورترین نقاط کشور حاضر می‌شد. 

کسی که در برابر کفار و ظالمان و غربیان سخت و محکم بود و برای مظلومان و محرومان مهربان و دلسوز و مصداق واقعی آیه «أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ» در وجودش تجلی یافت.

یادداشت: کوثر سعیدیان- فعال رسانه‌ای

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از