حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/06/28 شمسی | 2024/09/18 میلادی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان مطرح کرد:

آماده‌باش کادر درمان در گرم‌ترین روزهای سال

آماده‌باش کادر درمان در گرم‌ترین روزهای سال

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان گفت: کادر درمان برای خدمت‌رسانی به بیماران احتمالی ناشی از شرایط گرمای هوا در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در آماده‌باش هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛  کامران قدس با اشاره ️به گرمای هوا در استان سمنان گفت: تمامی فعالیت‌های درمانی و پذیرش بیماران در مراکز تشخیصی درمانی (دانشگاهی، عمومی غیردولتی، خصوصی و خیریه) ادامه دارد و محدودیت و کاهش ساعات کار اداره‌ها شامل مراکز درمانی نمی‌شود.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان با تأکید بر پرهیز از بیرون رفتن‌های غیرضروری اظهار کرد: شهروندان در صورت خروج از منزل با همراه‌داشتن ️بطری آب به طور مرتب آب بنوشند.

 وی ادامه داد: افراد ️تا حد امکان ماشین را در سایه پارک کنند و پنجره‌ها را با سایه‌بان و یا پارچه بپوشانند تا تابش پرتوهای خورشید به داخل کم‌تر باشد.

 به گفته قدس، ️در صورت بروز علائم گرمازدگی از جمله بی‌حالی، حالت تهوع، گرم‌شدن و قرمزی پوست بدن و تپش قلب، فرد گرمازده باید به محیط خنک و سایه منتقل شود و با نوشاندن آب و مرطوب کردن پوست با آب ولرم، دمای بدن فرد بیمار پایین آورده و سپس فرد برای دریافت خدمات درمانی تخصصی به مرکز درمانی منتقل شود.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان به شهروندان توصیه کرد اگر شاهد حضور کودکی تنها در خودرو بودید که احتمال بروز گرمازدگی و خطرهای آن وجود داشت، بی‌توجه نباشید و حتی اگر نتوانستید راننده را پیدا کنید، با پلیس تماس بگیرید و مطمئن باشید که چند دقیقه تعلل ممکن است زندگی او را به خطر بیندازد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از