حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/17 شمسی | 2024/07/07 میلادی
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان:

اجازه ورود خدشه به حریم مدرسه را نمی‌دهیم

اجازه ورود خدشه به حریم مدرسه را نمی‌دهیم

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان گفت: ما مدرسه را حَرَمی می‌دانیم که دارای حریم است و قداست دارد و اجازه واردشدن خدشه به حریم مدرسه را نخواهیم داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرآت، سید جمال وزیری در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه مدرسه خط مقدم جبهه فرهنگی با دشمنان است عنوان کرد: دشمن نیز این خط مقدم را نشانه گرفته و همه سرمایه‌گذاری دشمنان روی همین مدارس است.

وی افزود: فرمانده این نبرد فرهنگی با دشمنان نیز مدیران مدارس هستند.

 

 مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با اشاره به آخرین وضعیت نیروی انسانی حوزه پرورشی و فرهنگی در مداری این استان گفت: کمتر از ۲۵ درصد از مدارس استان سمنان معاون پرورشی دارد.

 وزیری محبوب افزود: از مجموع یک هزار و ۲۰۰ مدرسه استان سمنان، ۲۸۰ مدرسه دارای معاون پرورشی بوده و این بدین معنی است که کمتر از ۲۵ درصد از مدارس استان سمنان معاون پرورشی دارد.

 وی به وضعیت نامناسب نیروی انسانی در بخش مربیان پرورشی مدارس در استان سمنان اشاره و تصریح کرد: در بحث مربی پرورشی نیز در سال تحصیلی جاری، ۱۸۰ مربی پرورشی در مدارس استان مشغول به فعالیت‌اند.

 

به گفته مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان، در حوزه مشاوران مدارس نیز علاوه بر سامانه ۱۵۷۰، تعداد ۱۳۵ مشاور در سطح مدارس این استان مشغول به فعالیت‌اند.

 وزیری با بیان اینکه رسالت پرورش و تربیت آینده‌سازان ایران اسلامی بر دوش نظام تعلیم‌وتربیت بسیار سنگین است خاطرنشان کرد: تقارن آغاز سال تحصیلی با ایام هفته دفاع مقدس بیانگر این نکته است که مکتب امام خمینی (ره) توانست شاگردانی فرهیخته مانند شهید مطهری‌ها را پرورش دهد تا بتواند بنیان‌گذار یک مکتب تربیت بر اساس آموزه‌های دینی و الهی ما باشد.

 

وی اضافه کرد: مکتب تربیتی شهید مطهری آن‌قدر محتوا و غنا دارد که بتواند برای بیمه‌شدن این نسل و آینده جامعه اسلامی ما خدمات ارزشمندی را به کمک معلمان فرهیخته انجام دهد.

 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان افزود: این مکتب توانست در چهل‌ساله نخست انقلاب کسانی را تربیت کند که درس‌ومشق را رها کرده و برای دفاع از کیان خود راهی جبهه‌های حق علیه باطل‌شده و الگوی یک انسان کامل و خدایی و الهی باشند.

 

وزیری با بیان اینکه مکتب شهید مطهری جوانانی را تربیت کرد که نهال نوپای انقلاب را آبیاری کنند و ما به برکت همین جوانان توانستیم اسلام و انقلاب و جامعه خود را بیمه کنیم تصریح کرد: مکتب شهید مطهری شهید سلیمانی‌ها را پرورش داده و مکتبی را در چهل‌ساله دوم انقلاب به نام مکتب مقاومتی تربیتی شهید سلیمانی ایجاد کرده است و مکتب مقاومتی شهید سلیمانی نیز توانست جوانانی مقاوم و غیور مانند شهید حججی‌ها را پرورش بدهد تا ما امروز با تأسی از این الگوهای ارزشمند نسلی صالح را تحویل جامعه بدهیم.

 

مدارس، خط مقدم جنگ فرهنگی با دشمنان است؛ اجازه خدشه به حریم مدارس را نمی‌دهیم
 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان از مدرسه به‌عنوان خط مقدم جبهه فرهنگی با دشمنان یادکرد و با بیان اینکه دشمن نیز این خط مقدم را نشانه گرفته و همه سرمایه‌گذاری دشمنان روی همین مدارس است خاطرنشان کرد: این خط مقدم در مدرسه یک فرمانده دارد و این فرمانده، مدیر مدرسه است.

 وزیری افزود: امروز ما در آموزش‌وپرورش استان سمنان با توکل بر خداوند و تأسی بر منویات مقام معظم رهبری به‌ویژه بیانیه گام دوم و باتوجه‌به اهداف سند تحول بنیادین تلاش می‌کنیم تا به اهداف انقلاب اسلامی در نظام تعلیم‌وتربیت برسیم.

 وی اضافه کرد: ما مدرسه را حَرَمی می‌دانیم که دارای حریم است و قداست دارد و براین‌اساس باید دستورالعملی تدوین شود که هر آنچه حریم مدرسه را مخدوش کند از آن دور بماند.

 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان تأکید کرد: مدرسه جای مدگرایی و آثار و نشانه‌های نظام منحوس آموزشی غرب نبوده و همه به این اذعان دارند که محیط مدرسه قداست دارد و باید از هرگونه مسائلی که باارزش‌های اسلامی ما منافات دارد؛ پاک باشد.

 

وزیری با بیان اینکه معلمان باید این اصول و ارزش‌ها را رعایت کنند تأکید کرد: نمی‌گذاریم دشمن به حریم مدارس ما دست‌اندازی کرده و ارزش‌های ما را مخدوش کند. به‌هیچ‌عنوان از خط‌قرمزها و ارزش‌ها و اصول قطعی انقلاب عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

 وی با تأکید بر اینکه نباید بگذاریم محیط‌های آموزشی و پرورشی کشور مورد هجمه قرار بگیرد خاطرنشان کرد: برنامه‌های آموزش‌وپرورش استان سمنان در این زمینه در حوزه‌های ایجابی، ترغیبی و فرهنگ‌سازی است.

 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با بیان اینکه امروزه تربیت بصری مانند الگوهایی که برای راهیان نور برگزار می‌شود؛ برای همه معلمان و مربیان پرورشی در مدارس یک وظیفه است تصریح کرد: نوآوری در شیوه‌های پرورشی هم مهم است و براین‌اساس باید از زبان هنر برای تبیین دستاوردهای نظام و انقلاب استفاده کنیم.

 

برگزاری اردوهای تربیتی در همه مدارس استان سمنان

 مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با بیان اینکه برگزاری نماز جماعت در حوزه تقویت ایمان و اعتقاد فرزندان یک اصل است خاطرنشان کرد: نماز جماعت باید با شیوه‌های ایجابی و تشویقی در مدارس همه شهرها و روستاهای استان سمنان با حضور حداکثری معلمان و دانش‌آموزان برگزار شود.

 وزیری با اشاره به برنامه‌ریزی صورت‌گرفته برای برگزاری اردوهای تربیتی در همه مدارس استان سمنان گفت: برگزاری اردوهای یک‌روزه و چندروزه می‌تواند روحیه امید و نشاط را در نوجوانان و جوانان تقویت کند.

 

وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات فرهنگی هنری و قرآنی می‌تواند ما را به تحقق اهداف مندرج در بیانیه گام دوم و سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش برساند خاطرنشان کرد: هر دانش‌آموز در مدرسه باید یک نقش بپذیرد و بر همین اساس نیز فعال‌شدن همه تشکل‌های تعریف‌شده در دل نظام تعلیم‌وتربیت یک اصل مهم در مدارس استان سمنان است و تلاش داریم با کمک مربیان پرورشی به این اهداف دست یابیم.

 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان عنوان کرد: اهداف ما در حوزه پرورشی، پرورش یک انسان کامل است که خودش قهرمان اهداف اسلامی و انسانی باشد و نتیجه همه این فعالیت‌ها باید منجر به انسان‌سازی شود، نه تحصیل‌کرده‌های تک‌بعدی بدون توجه به ساحت‌های تربیتی برای رسیدن به انسان کامل.

 

وزیری اضافه کرد: امروز آموزش ما باید در خدمت تربیت بوده و تربیت ما باید در خدمت انسان‌سازی باشد.


منبع: آموزش پرورش سمنان

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از