حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/17 شمسی | 2024/07/07 میلادی
شهردار شهر شهمیرزاد:

اجرای طرح جامع نسخه نجات‌بخش شهمیرزاد شد

اجرای طرح جامع نسخه نجات‌بخش شهمیرزاد شد

شهردار شهر شهمیرزاد گفت: تمام معضلات انبوه‌سازی در شهر شهمیرزاد مربوط به اجرای طرح هادی بوده و با اجرای طرح جامع جلوی این معضل گرفته شد.

شعیب رضایی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ در خصوص معضل تراکم سازی در شهر نمونه گردشگری  شهمیرزاد گفت: تمام مشکلات تراکم سازی، تغییر کاربری باغات و ارتفاع بلند ساختمان‌ها و انبوه‌سازی مربوط به اجرای طرح هادی بوده که متأسفانه در یک بازه طولانی ۳۰ساله مسبب مشکلات متعددی در این شهر شده است.

شهردار شهمیرزاد در ادامه افزود: خوشبختانه از تیرماه سال 1401 با اجرای طرح جامع شهمیرزاد با هرگونه فروش تراکم اضافی و انبوه سازی برخورد شده است تا بافت و موقعیت گردشگری شهمیرزاد حفظ شود.

رضایی بیان کرد: برای مثال چنانچه در خیابان امام خمینی (ره) شهمیرزاد تراکم مجاز برای ساختمان‌سازی پنج‌ طبقه هست به‌هیچ‌عنوان ما مجوز ساخت طبقه ششم را به کسی نمی‌دهیم.

این مقام مسئول توضیح داد: با اجرای طرح جامع شهمیرزاد در برابر کانون قدرت و ثروت ایستادگی شده و تراکم‌فروشی در شهرداری شهمیرزاد به صفر رسیده و تأمین درآمد شهرداری به سمت موضوعات دیگر سوق داده شده است.

بنا به گفته رضائی، در بحث تغییر کاربری باغات از سال ۱۴۰۱ حتی یک متر تغییر کاربری انجام نشده و بنده به‌شدت بر این موضوع حساس هستم و تا زمانی که به‌عنوان شهردار حضور دارم اجازه این کار را نخواهم داد. 

این مقام مسئول در مورد برخی ساخت و سازهای که در حال حاضر در شهمیرزاد انجام می‌شود نیز توضیح داد: بر اساس کمیسیون ماده 5 کسانی که از که از سال ۸۶ به بعد پروانه ساختمانی داشتند یا دارای کاربری‌های مجاز بوده‌اند بر اساس همان مصوبه با پروانه‌ای که صادر شده می‌توانند شروع به عملیات ساختمانی کنند.

وی در مورد اقدام برخی مالکان نسبت به خشک‌کردن درختان باغ برای اخذ مجوز تغییر کاربری باغات ابراز کرد: خوشبختانه در طرح جامع شهمیرزاد ساخت‌ و سازها به‌شدت محدود شده و اگر کسی مالک 2 هزار متر باغ  باشد تنها می‌تواند ۱۵۰ متر بنا احداث کند.

رضایی از برخورد جدی با متخلفان تغیر کاربری باغات خبر داد و افزود: با دستور مقام قضایی پرونده کمیسیون ماده 100 تشکیل و فرد متخلف موظف به پرداخت جریمه می‌شود و مبلغ جریمه نیز به حدی است که برای فرد متخلف بازدارنده  باشد.

وی در ادامه در خصوص حل معضلات مربوط به تأمین آب شرب در شهر شهمیرزاد گفت:  مدیرت شهری در سال گذشته اقدام به احداث دو استخر ذخیره آب شامل استخر پارک امیرکبیر به وسعت 2 هزار مترمکعب و استخر شهید صانعی در مسیر رودخانه «چاکه» که وسعت آن یک هزار مترمکعب کرده است.

این مقام مسئول همچنین بیان کرد: حدود 3 کیلومتر آبیاری قطره‌ای از ورودی شهر تا میدان امام خمینی (ره) انجام شده و این یکی دیگر از اقدامات مهم زیرساختی برای شهر شهمیرزاد است.

بنا به گفته رضائی، شهر گردشگری شهمیرزاد با دو نوع جمعیت مواجه است، یک جمعیت ثابت که محدود هستند و دیگری جمعیت شناور که در ایام بهار و تابستان و تعطیلات اضافه شده و شامل حجم زیادی از مسافران و گردشگران می‌شود به همین علت در بسیاری از نقاط شهر با کمبود فشار آب و گاهی اوقات  قطع آب مواجه هستیم. 

شهردار راهکار اساسی حل معضل تأمین آب شرب شهر شهمیرزاد را اصلاح شبکه دانست و  گفت: لوله‌های انتقال آب در سطح شهمیرزاد متعلق به ۶۵ سال پیش است این شبکه آب‌رسانی در طول زمان فرسوده شده و قاعدتاً دولت باید اعتبارات لازم را اختصاص دهد و شبکه آب‌رسانی شهر شهمیرزاد به‌صورت مرحله‌ای بازسازی و نوسازی شود. 

رضائی تصریح کرد: از سال ۱۴۰۰ تا به امروز حدود ۷۰۰ سگ ولگرد از شهر شهمیرزاد جمع‌آوری‌شده‌اند و ما در روزهای اخیر مجدداً پیگیر این مسئله شده‌ایم و طی قرارداد  با پیمانکار مربوطه این طرح از روزهای آتی آغاز خواهد شد. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از