حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/07/08 شمسی | 2024/09/29 میلادی
ارزش‌های دفاع مقدس برای جوانان تبیین شود
رزمنده دوران دفاع مقدس:

ارزش‌های دفاع مقدس برای جوانان تبیین شود

رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس باید برای نسل جدید تبیین شود تا فرهنگ مقاومت به ملت عزت دهد تا در مقابل دشمن خود با بصیرت و آگاهی بایستند.

حسن اشرف در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا با اشاره به فعالیتش در دوران قبل از انقلاب گفت: در سال ۶۱ وارد جهاد سازندگی شدم و ابتدا در واحد تبلیغات و سپس در قسمت پشتیبانی فعالیت کردم.

رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به بخشی از خاطرات خود در جبهه‌های نبرد افزود: وقتی مسئول پشتیبانی جبهه در جهاد سازندگی استان سمنان شدم با قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) جهاد سازندگی در جنوب و غرب کشور همکاری می‌کردم.

وی با اشاره به شرایط جنگ در آن زمان اظهار کرد: در آن زمان جنگ، حضور در جبهه یک تکلیف شرعی برای همه مردان سرزمینم بود.

اشرف در خصوص حضورش در عملیات‌هایی متعدد در هشت سال جنگ تحمیلی بیان کرد: در عملیات‌های داخلی کردستان محور پیرانشهر به سردشت، عمليات قادر، بیت‌المقدس و والفجر ۸ حضور داشته‌ام.

این رزمنده دفاع مقدس با اشاره به عنایت خداوند در جبهه‌ها گفت: در آن زمان شرایط و امکانات نظامی جبهه‌های جنگ بسیار کم بود و نسبت با امکانات دشمن، ایران چیزی نداشت؛ اما با این امکانات کم ولی رزمندگان با ایمان و تقوای قوی که داشتند در مقابل تمامی حامیانی که به صدام کمک می‌کردند، ایستادند و اجازه تعرض و تجاوز به دشمن به یک وجب از خاک کشور را ندادند. 

وی با اشاره به نقش رزمندگان شهرستان سمنان در جریان جنگ هشت ساله تحمیلی بیان کرد: نقش رزمندگان و بسیجیان و جهادگران شهرستان سمنان در جبهه‌های جنگ بی‌بدیل و بی‌نظیر بودند.

اشرف خاطرنشان کرد: رزمندگان اسلام با دست خالی و با ایمان و اعتقاد عمیق در جبهه‌ها به مقابله با دشمن پرداختند و پیروز شدند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با تأکید بر اینکه باید مفاهیم دفاع مقدس برای جوانان تبیین شود، گفت: فرهنگ مقاومت و ایستادگی به ملت عزت می‌دهد تا در مقابل دشمن خود با بصیرت و آگاهی بایستند و از سرزمین خود دفاع کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از