حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/17 شمسی | 2024/07/07 میلادی
کارشناس مسائل سیاسی:

اسرائیل دارای مشکلات بسیار جدی و امنیتی است

اسرائیل دارای مشکلات بسیار جدی و امنیتی است

کارشناس سیاسی گفت: تحول جدی در آینده سرزمین‌های اشغالی به دست مردم کشور فلسطین رقم می‌خورد نه با ارتباطات دیپلماتیک یا صلح‌های جعلی که اسرائیل به دنبال آن است.

سید محمدحسن موسویان کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت، با اشاره به حمله طوفان الاقصی حماس، اظهار کرد: این عملیات موجب رخ‌دادن دفاع فعال در سرزمین‌های اشغالی شده است و بهترین نوع دفاع با حمله حماس در مقابل رژیم غاصب صورت‌گرفته است.

این کارشناس سیاسی اظهار کرد: حمله حماس و غافلگیری رژیم غاصب اسرائیل یک تحول جدی بوده و می‌بایست زودتر از این زمان اتفاق افتد.

موسویان افزود: حمله طوفان الاقصی اثبات کرد خانه پوشالی اسرائیل تهی‌تر از آن چیزی که در دنیا ترسیم کرده‌اند.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی با بیان مظلومیت ملت فلسطین، خاطرنشان کرد: ملتی که ۷۰ سال بدترین جنایات را از رژیم اسرائیل دیده‌اند و به زنان و کودکان آنان رحم نشده است و از حق مسلم خود محروم شده‌اند.

وی اظهار کرد: اسرائیل دارای مشکلات بسیار جدی و امنیتی بوده و نه‌تنها توان دفاع از خود را ندارد بلکه بر عکس ادعای خود توان دفاع از کشورهای منطقه را نیز ندارد.

موسویان با اشاره به اینکه اسرائیل با برگزاری مذاکرات و برقراری ارتباط امنیتی و دیپلماتیک با کشورهای دیگر قصد دارد با این توهم به دنیا اثبات کند یک جریان و کشور با ثابتی است، گفت: این در حالی است که رژیم غاصب از شاخصه‌های پایدار امنیتی که لازمه هر کشور است برخوردار نیست.

وی افزود: تحول جدی در آینده سرزمین‌های اشغالی به دست مردم کشور فلسطین رقم می‌خورد نه با ارتباطات دیپلماتیک یا صلح‌های جعلی که اسرائیل به دنبال آن است.

این کارشناس سیاسی میزان تلفات وارد شده به اسرائیل را یک فاجعه عنوان کرد و افزود: این شکست یک پیامی را در پی دارد که اسرائیل دیگر نمی‌تواند به‌راحتی به شهرها و مناطق فلسطین‌نشین تجاوز کند و خسارت نبیند.

 

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) خاطرنشان کرد: در جریان مقاومت فلسطین، اسرائیل باید بداند بزن در رویی مناطق اشغالی تمام شده است.

 

 تحلیل‌گر مسائل سیاسی در ادامه افزود: رژیم اشغالگر با مشکلات امنیتی و یک مقاومت فعال دچار چالش بسیار جدی شده است و در حوزه‌های امنیتی و شاخصه‌های اقتصادی تغییرات جدی در آن اتفاق خواهد افتاد.

موسویان خاطرنشان کرد: کشورهای منطقه دیگر مانند گذشته اسرائیل به‌عنوان نقش‌آفرینی در منطقه با توان نظامی بالا حساب باز نخواهند کرد.

وی در ادامه افزود: به لطف خداوند وعده‌های الهی سریع‌تر تحقق پیدا کرده و رژیم اشغالگر قدس از صحنه منطقه حذف می‌شود.

 

این کارشناس مسائل سیاسی دررابطه‌با اسارت سربازان اسرائیلی توسط گروه مقاومت حماس، افزود: این اسارت برای اسرائیل یک شکست محسوب می‌شود و در ساده‌ترین معادله اسرای فلسطینی با سربازان اسرائیلی معاوضه شود.



انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از