حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/02/27 شمسی | 2024/05/16 میلادی
معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی استان سمنان خبرداد:

افزایش 10 درصدی بازدید گردشگران از سمنان

افزایش 10 درصدی بازدید گردشگران از سمنان

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی استان سمنان گفت: بازدید گردشگران از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافت.

مهدی قاسمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی بازدید گردشگران از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان گفت: نوروز امسال، ۳۶۴ هزار و ۹۸۵ گردشگر از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان بازدید کردند.

وی از افزایش ۲.۶ درصدی ورود گردشگران خارجی به استان در تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: ۳۳۴ گردشگر خارجی  در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ از اماکن تاریخی و گردشگری استان بازدید کردند.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی استان سمنان ضمن بیان اینکه ۲۰۶ هزار و ۳۲۹ گردشگر تا روز سیزدهم فروردین ۱۴۰۳ در زیرساخت‌های گردشگری این استان اقامت داشتند ابراز داشت: اقامت گردشگران نوروزی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش‌یافته است.

قاسمی ضمن اشاره به افزایش اعتبارات استانی و ملی زیرساخت‌های گردشگری در استان در سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: با اقدامات صورت‌گرفته مدت‌زمان ماندگاری مسافران در استان سمنان از ۲۴ ساعت به ۳۰ الی ۳۶ ساعت رسیده است.

وی  ادامه داد: بازدید از جاذبه‌های تاریخی استان سمنان از اولویت گردشگران نوروزی بود و بیشترین بازدید مربوط به جاذبه‌های تاریخی شهر سمنان بود.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی استان سمنان تشریح کرد: ۷۴ پایگاه اطلاع‌رسانی در نقاط مختلف استان سمنان در نوروز ۱۴۰۳ به‌منظور ارائه خدمات و راهنمایی گردشگران، مسافران و زائران در ورودی شهر‌ها ایجادشده بود.

قاسمی گفت: نرم‌افزار کاربردی و جامع گردشگری «پارکوپولو» در سریع‌ترین و کم‌ترین زمان تمام نیازهای گردشگر را برطرف می‌کند و نزدیک‌ترین اماکن‌ گردشگری و تاریخی موردنیاز یک گردشگر را نشان می دهد.  

وی ایجاد ۲۰ نوروز گاه در سراسر استان با اجرای ۱۴۰ برنامه آیینی، موسیقی محلی و نوروز خوانی، برپایی ۱۵ نمایشگاه صنایع‌دستی با ۲۰۰ غرفه در ورودی شهرها، درون شهر‌ها و برخی هتل‌ها را از جمله برنامه‌های استان سمنان در میزبانی از گردشگران نوروزی عنوان کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از