حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/17 شمسی | 2024/07/07 میلادی
مدیرکل انتقال خون استان سمنان خبر داد:

افزایش 8 درصدی اهدای خون در رمضان امسال

افزایش 8 درصدی اهدای خون در رمضان امسال

مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: در رمضان امسال یک هزار و 920 نفر نسبت به اهدای خون اقدام کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 8 درصدی را نشان می‌دهد.

محسن طاهریان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، در رابطه ‌با انجام پویش نذر خون ویژه ماه مبارک رمضان در استان سمنان گفت: با وجود تلاقی ماه مبارک رمضان و عید نوروز نگرانی از بابت کاهش ذخایر خونی وجود داشت که خوشبختانه برخلاف تصور، مردم استقبال خوبی نسبت به اهدای خون داشتند.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان در ادامه افزود: از ابتدای ماه مبارک رمضان تا شب بیست و سوم  یک هزار و 920 نفر نسبت به اهدای خون در استان سمنان اقدام کردند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 8 درصدی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به کمبود ذخائر خونی گروه‌های منفی در استان سمنان گفت: از هم استانی‌های دارای گروه‌های خونی منفی درخواست می‌کنیم نسبت به اهدای خون اقدام ورزند تا با ایجاد بانک قوی از اهداکنندگان گروه‌های منفی شاهد کاهش ذخایر خونی منفی در مواقع اورژانسی نباشیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر ذخایر گروه‌های خونی هشت‌روزه است، عنوان کرد: بعد از ماه مبارک رمضان و تعطیلات عید نوروز در خواست عمل‌های جراحی افزایش پیدا می‌کند، به همین خاطر احتمال کمبود ذخایر خونی وجود دارد؛ لذا از شهروندان درخواست می‌شود برای اهدای خون اقدام کنند.

وی در نهایت نسبت به حضور کم‌رنگ بانوان در بحث اهدای خون نیز گلایه کرد و افزود: رسانه‌ها می‌بایست در زمینه اهدای خون بانوان تبلیغ گسترده‌تری داشته باشند تا این گروه از جامعه هم نسبت به امر خداپسندانه اهدای خون اقدام کنند، در حال حاضر بانوان تنها 6 درصد در اهدا خون مشارکت دارند که این آمار بسیار ضعیف است.

بنا به گفته طاهریان چهار پایگاه انتقال خون در سمنان، دامغان، گرمسار و شاهرود از ساعت 20 الی 23 پذیرای مراجعه‌کنندگان است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از