حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/17 شمسی | 2024/07/07 میلادی
مرآت از اقتدار بسیج گزارش می‌دهد؛

بسیج پای کار امیدآفرینی و محرومیت‌زدایی

بسیج پای کار امیدآفرینی و محرومیت‌زدایی

بسیج مقتدرانه و باصلابت در همه زمینه‌های اقتصاد مقاومتی، محرومیت‌زدایی، اعزام تیم‌های پزشکی، کارگروه‌های عفاف و حجاب، هویت اسلامی زن مسلمان و... حضوری پربرکت دارد.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، یکی از مهم‌ترین اتفاقات در اقتدار و استقامت نظام جمهوری اسلامی ایران تشکیل بسیج مستضعفین به دستور حضرت امام (ره) است از زمان تشکیل بسیج مردمی این نهاد مقدس در هر بحران و شرایطی بدون در نظر گرفتن دشواری کار با اخلاص و تقوا وارد میدان شده است.
 
 
 اهتمام جدی بسیج جامعه زنان در فرزندآوری

 کبری اعرابی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با اشاره به برنامه‌های اجرایی ۶ماهه اول سال ۱۴۰۲ گفت: جامعه زنان در قالب کارگروه‌های تخصصی برگزار شده است.
 
 مسئول بسیج جامعه زنان سپاه استان سمنان تصریح کرد: در راستای اجرای برنامه‌های کارگروه هویت اسلامی زن مسلمان جلسات مستمر قرارگاه با ریاست جانشین فرماندهی استان و حضور اعضای قرارگاه مسئول ستاد تخصصی اقشار بسیج و سایر مسئولین برای پیشبرد اهداف کارگروه برگزار شده است.

اعرابی افزود: تولید محتوای تخصصی فاخر در موضوعات هویت اسلامی زن مسلمان، آموزش و توانمندسازی معلمان در موضوعات هویت اسلامی زن مسلمان، ایجاد پاتوق‌ها دورهمی و کافه گفتگو دخترانه با موضوع هویت اسلامی زن مسلمان، تربیت مدرسین و کارشناسان تخصصی مطالعات زن و خانواده در اسلام شناسایی و شبکه‌سازی فعالان حوزه زن و خانواده و اجرای طرح آگاه‌سازی تربیتی مادران دارای فرزند زیر ۶ سال (طرح ترنم بهشتی) از اقدامات کارگروه هویت اسلامی زن مسلمان است.

 مسئول بسیج جامعه زنان سپاه استان در رابطه‌ با کارگروه عفاف و حجاب، اظهار کرد: برگزاری جلسات، نشست‌ها، کارگاه‌ها و تولید محتوا به‌منظور تبیین و ترویج عفت همه‌جانبه در بین زنان و دختران، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب جریان‌سازی تبلیغی در راستای تقویت هویت زن مسلمان، تولید محتوای فاخر با موضوع عفاف و حجاب و شرکت در رویداد ملی کشوری، تشکیل جلسات تخصصی با اقشار مختلف در خصوص برگزاری جشنواره مد و لباس اسلامی و برپایی ایستگاه فرهنگی توسط اعضای سفیران در نقاط حساس شناسایی شده از جمله برنامه‌های کارگروه عفاف و حجاب است.

اعرابی افزود: برای کارگروه مادر و کودک دوره آموزشی تربیت مربیان مهدهای کودک جلسات و دوره‌های متعدد آموزشی برگزار شده است.

 وی خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی اصلاح الگوی مصرف خانواده مقاوم، ایجاد و راه‌اندازی دو مرکز کارآفرینی در ۶ ماهه اول سال، شناسایی استاد کارآفرین و استاد اقتصاد مقاومتی، تهیه و تکمیل بانک اطلاعات مشاورین کارآفرین و اقتصاد، مقاومتی در سطح حوزه‌های مقاومت بسیج، ارتباط استاد کارآفرین و مشاورین از طریق فضای مجازی، تهیه و تکمیل بانک اطلاعات زنان سرپرست خانوار به‌منظور توانمندسازی آنان، برگزاری جلسات با معاونت آسیب‌های اجتماعی اداره بهزیستی و معاونت پیشگیری از وقوع جرائم و بازدید از مرکز حمایتی کودکان کار از اقدامات کارگروه اقتصاد مقاومتی می‌توان عنوان کرد.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه استان در رابطه‌ با اقدامات کارگروه فرزندآوری ضمن اشاره به شناسایی ۸۸۴ مادر تک‌فرزند و دو فرزند، افزود: برگزاری مشاوره‌های تخصصی به مادران با توجه‌ به مسائل شناسایی شده، انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه علوم پزشکی استان در خصوص آموزش و ارتقاء سلامت با تأکید بر موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری، تولید محتوای تخصصی برگزاری کارگاه بررسی ابعاد فرزندآوری و تعداد فرزند در نظام خانواده و برگزاری نشست‌های وبیناری با موضوع جمعیت با حضور اساتید کشوری از دیگر اقدامات این کارگروه است.
 

اعرابی اذعان داشت: بسیج جامعه زنان برای مبارزه با فمینیسم اقداماتی از جمله شناسایی آسیب‌های اجتماعی حوزه زنان و خانواده و ارائه راهکار جهت کاهش آسیب‌ها، برگزاری جلسه با موضوع آسیب‌های اجتماعی استان با مسئولان استانی و نمایندگان ادارات و دستگاه‌ها، برگزاری دوره ویژه گردان‌های کوثر کل استان سمنان با حضور مربیان کشوری با موضوع آموزش سلاح دفاع شخصی و... انجام داده است.

 وی در رابطه‌ با اقدامات صورت‌گرفته در بستر فضای مجازی، افزود: عملیات انتشار و رزمایش اقتضایی در بسترهای خارجی و ایرانی، شناسایی و راه‌اندازی گردان سایبری استان و گروه خبری استان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی تولید محتوا ویژه گروهان تولید محتوا، پویش نذر خون در مناسبت‌های مختلف در بستر فضای مجازی، حضور تیم مستندساز استان در شهرستان جهت تولید مستند از بانوان موفق شهرستان، عملیات تولید محتوا در مناسبت‌های تقویم اجرایی روز قدس روز معلم و... از اقدامات صورت‌گرفته در فضای مجازی است.
 

 اعزام ۷۳ تیم جهادی پزشکی به مناطق محروم

 ابوالفضل منشی‌زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» ضمن تبریک ایام فرخنده بسیج گفت: بسیج جامعه پزشکی استان در کنار سایر اقشار بسیج تلاش در راه گسترش ارتقاء اخلاق پزشکی ارائه الگوهای علمی و عملی در جامعه پزشکی را در اولویت قرار داده است و طی ۶ ماه گذشته اقدامات ذیل را در دستور کار قرار داده است.
 
 منشی‌زاده در ادامه افزود: بسیج جامعه پزشکی در شرایط بحرانی ۷۳ تیم جهادی پزشکی به مناطق محروم اعزام کرد و ۲ هزار و ۱۰۰ خدمات پزشکی به نیازمندان ارائه شده است.
 
 رئیس بسیج جامعه پزشکی استان سمنان خاطرنشان کرد: هزینه ارائه خدمات به نیازمندان بالغ بر ۴۲۰ میلیون تومان برآورد شده است.
 
 وی در ادامه افزود: کارکنان بسیج جامعه پزشکی علاوه بر حضور در اربعین در تمامی مناسبت‌های ملی و مذهبی حضور داشته است.
 
 منشی‌زاده در پایان کمک به مددجویان کارگروه امداد و کمک به کودکان کار بهزیستی را از دیگر خدمات بسیج جامعه پزشکی عنوان کرد.
 
 
فعالیت مستمر و گسترده در راستای اقتصاد مقاومتی، عمرانی و محرومیت‌زدایی
 
 مهدی کاشفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با اشاره به اینکه هدف و رسالت اصلی بسیج سازندگی حضور همیشگی در صحنه و به‌کارگیری تمام توان در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در شرایط بحرانی است، گفت: جهاد سازندگی استان سمنان در قالب دو قرارگاه اقتصادی و عمرانی طی ۶ ماه اول سال با اقدامات مثمرثمر خدمات‌رسانی داشته است.
 
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان افزود: قرارگاه اقتصاد مقاومتی در ایجاد اشتغال، تثبیت اشتغال و محرومیت‌زدایی در قالب پنج گروه و کارگروه؛ حوزه کشاورزی دامداری، صنعت، معدن و اصناف در حال فعالیت است.
 
 کاشفی در راستای اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: فعالیت مستمر ۵۵۰ صندوق قرض‌الحسنه و شرکت‌تعاونی باهدف ایجاد اشتغال‌های خانگی، برگزاری همایش توجیهی طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی در مجموعه کلاهدوز، پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان وام طبق تبصره ۱۶ در اختیار صندوق قرض‌الحسنه، پرداخت وام توسط وام‌گیرنده‌ها در قالب خوشه‌بندی از اقدامات مستمر اقتصاد مقاومتی است.
 
 وی در رابطه‌ با سایر اقدامات قرارگاه اقتصاد مقاومتی، افزود: بررسی مشکلات وام‌گیرنده‌ها و ارائه راهکارهای رفع موانع و مشکلات برای تولید بیشتر، برنامه‌ریزی برای ۸۵۰ پنل خورشیدی جهت اشتغال‌زایی و انرژی پاک، آموزش در حوزه اقتصادمقاومتی و امضای تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی، اجرای طرح کارآفرینی فدک خواهران در اقتصادمقاومتی، پیگیری ویژه طرح تولیدات در هشت قطب شهرستان، فعالیت در صنایع تولید و صنایع گردشگری از دیگر اقدامات این قرارگاه است.
 
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان در ادامه اظهار کرد: قرارگاه محرومیت‌زدایی دارای یک هزار و ۳۰۰ گروه جهادی به‌صورت فعال و غیرفعال در سطح استان است که برخی گروه‌های جهادی در تمام عرصه‌ها حضوری چشمگیر و پرتلاش دارند.
 
 کاشفی افزود: بسیج سازندگی استان در طول سال طی چهار مرحله اقدام به برگزاری رزمایش برای گروه‌های جهادی در دستور کار دارد که رزمایش جهادگران فاطمی در فروردین‌ماه، اردیبهشت‌ماه و مردادماه سال جاری برگزار شده است و آخرین رزمایش در اسفندماه برگزار خواهد شد.
 
 وی خاطرنشان کرد: برگزاری رزمایش ۱۰ روزه برای گروه‌های جهادی، جمع‌آوری کمک‌های مردمی توسط گروه‌های جهادی برای کمک به مردم غزه، تهیه و ارائه ۲۴۰ سری جهیزیه با همکاری گروه‌های جهادی، تهیه کولر و بخاری برای مددجویان کمیته امداد و تهیه جهیزیه، سبد کالا و مصالح ساختمانی به ارزش ۸۰۰ میلیون تومان برای سیل‌زدگان کالپوش از دیگر اقدامات می‌توان عنوان کرد.
 
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان از دیگر اقدامات قرارگاه اقتصاد مقاومتی، افزود: حضور ۲۷ گروه جهادی به مدت ۱۵ روز برای لایه‌روبی گل و سیلاب از منازل سیل‌زده کالپوش، تهیه و توزیع ۹۵ سری جهیزیه با کمک خیرین در هفته بسیج، پیگیری طرح مشارکتی با کمیته امداد برای تهیه ۳۰۰ سری جهیزیه تا پایان سال و مدیریت مجزای کمک‌های مؤمنانه از دیگر اقدامات انجام شده می‌توان بیان کرد.
 

کاشفی با اشاره به قرارگاه پهنه‌ای اظهار کرد: پیگیری قرارگاه محله‌ای در روستاها، قرارگاه منطقه‌ای در شهرستان و برپایی سه قرارگاه پهنه‌ای در غرب استان، مرکز استان و شرق استان با تأمین اعتبارات جهت کاهش وابستگی گروه‌های جهادی به ادارات در دستور کار قرار دارد.
 
 وی در رابطه‌ با فعالیت‌های عمرانی سازمان بسیج سازندگی خاطرنشان کرد: پیگیری ۳۸۰ پروژه عمرانی توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه جهت پیگیری مسکن محرومین، حسینیه‌ها، گلزار شهدا، یادمان‌های شهدا، سرویس بهداشتی و زمین‌های بازی کودکان، زمین‌های چمن و..، مشارکت با دستگاه‌های اجرایی و انعقاد تفاهم‌نامه با تمام ادارات سطح استان برای اجرای طرح‌های عمرانی در روستاها، فعال‌شدن ۶ کارگروه از ۹ کارگروه قرارگاه امام حسن ( ع) در حوزه مسکن و اقدام ملی و انعقاد تفاهم‌نامه با دولت و اجرایی‌کردن عملیات عمرانی طی سه سال و اجرایی‌شدن کارگروه آب آشامیدنی در ۵۲ روستا و امضای تفاهم‌نامه با وزارت نیرو جهت اجرایی‌شدن آبرسانی به ۲۵۴ روستا به مدت سه سال از اقدامات عمرانی سازمان بسیج سازندگی است.
 
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان در ادامه فعالیت‌های عمرانی سازمان بسیج افزود: لایه‌روبی قنات، انتقال آب، استخرهای ذخیره آب و... در طرح آبخیزدار جالیز با امضای تفاهم‌نامه با جهاد کشاورزی و منابع طبیعی، امضای تفاهم‌نامه راه‌های روستایی با اداره راه و شهرسازی شرق استان و مرکز استان، ساخت ۹۰ مدرسه به مدت سه سال با مشارکت و نوسازی مدار، امضای تفاهم‌نامه تهیه مراکز بهداشتی در روستاها فاقد مراکز بهداشتی طی مدت ۳ سال از دیگر دستاوردهای سازمان بسیج سازندگی استان است.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از