حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
مدیرکل ثبت‌احوال استان سمنان:

انحلال اداره ثبت‌احوال سرخه تصمیمی کشوری است

انحلال اداره ثبت‌احوال سرخه تصمیمی کشوری است

مدیرکل ثبت‌احوال استان سمنان گفت: انحلال اداره ثبت‌احوال شهرستان سرخه تصمیمی کشوری و در راستای قانون هفتم توسعه و کوچک‌سازی دولت است.

عباس قندالی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ در خصوص گلایه مردم شهرستان سرخه در مورد منحل‌شدن اداره ثبت‌احوال این شهرستان گفت: بر اساس قانون برنامه هفتم توسعه  دولت می‌بایست به سمت کوچک‌سازی رفته و 15 درصد حجم خود را کاهش دهد تصمیم‌گیری در خصوص اداره شهرستان سرخه یک مسئله شخصی و یا درون‌استانی نیست.

مدیرکل ثبت‌احوال استان سمنان در ادامه افزود: بر اساس دستور کشوری ادارات ثبت‌احوالی که فعالیت چندانی ندارند می‌بایست یک‌سری از وظایفشان را مانند صدور شناسنامه و کارت ملی به دفاتر پیش‌خوان محول کنند.

بنا به گفته قندالی در شهرستان سرخه صدور شناسنامه و کارت ملی در دفاتر پیش‌خوان انجام می‌شود و تنها ثبت تولد باقی می‌ماند که تعداد اندک افراد باید به مرکز استان مراجعه کنند.

بنا به گفته وی، این موضوع تنها منوط به فعالیت فعلی اداره ثبت‌احوال نیست؛ بلکه موقعیت جغرافیای و شرایط آن منطقه نیز مدنظر است.

این مقام مسئول همچنین خاطرنشان کرد: البته رویکرد دولت به سمت الکترونیکی شدن است و گواهی ولادت نیز تا چند مدت دیگر به‌صورت الکترونیکی صادر خواهد شد.

 قندالی همچنین از رسوب 6 هزار و 425 کارت هوشمند ملی در باجه‌ها و دفاتر پیشخوان سطح استان سمنان خبر داد و افزود: به شماره‌های فعال این افراد پیامک ارسال شده اما هیچ اقدامی انجام نگرفته و اگر 6 ماه از مدت‌زمان اعلام به آنها بگذرد سری سریال کارت ملی و یا شناسنامه حذف خواهد شد تا نتوانند خدمات دریافت کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از