حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی مطرح کرد:

نگرانی از بازگشت گزینه‌های تکراری به کابینه چهاردهم

نگرانی از بازگشت گزینه‌های تکراری به کابینه چهاردهم

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی گفت: تاکنون پزشکیان در چینش کابینه خود از گزینه‌های تکراری استفاده کرده که نگرانی‌های را به‌وجود آورده است.

حسین هراسانیان در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به انتصاب اعضای کابینه دولت چهاردهم گفت: رئیس‌جمهور منتخب اکنون در ابتدای یک مسیر چهار‌ساله قرار گرفته و همه مردم انتظاراتی از وی دارند.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: پزشکیان در مناظرات و سخنرانی‌های بعد از انتخابات نشان داد که صادقانه با مردم برخورد می‌کنند، فلذا اگر اهل تدیّن باشند و در چهارچوب اجرای منویات مقام معظم رهبری حرکت کنند به تمام امور ریاست‌جمهوری به نحو احسن رسیدگی می‌شود.

وی در ادامه افزود: از دولت چهاردهم انتظار می‌رود در کابینه خود از تمام نیروهای متخصص، مجرب، مخلص و انقلابی استفاده کند تا بتواند قدم در راه توسعه و پیشرفت بگذارد.

هراسانیان خاطرنشان کرد: شاخصه‌هایی که باید هنگام انتخاب اعضای کابینه مورد توجه قرار گیرد بدین صورت است که افراد اعتقاد به قانون اساسی و اسناد بالادستی داشته باشند و مبنایشان برای خدمت صداقت، شجاعت و ایمان باشد.

وی با بیان اینکه افراد حاضر در کابینه باید برخی ویژگی‌ها را دارا باشند، گفت: افرادی که در کابینه دولت ورود می‌کنند باید ویژگی‌هایی مانند نگرش ملی و دوری از گرایش‌های قومی، مذهبی، جناحی و منطقه‌ای و عدم  تعصبات افراطی را دارا باشند.

هراسانیان عنوان کرد: در دولت چهاردهم باید افرادی حاضر شوند که از ظرفیت‌های فراوان کشور استفاده کرده و تخصص‌گرایی و به‌کارگیری ظرفیت‌ها و استعدادهای داخلی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی تأکید کرد: هدف باید ادامه ریل‌گذاری شهید رئیسی و تهیه نقشه راه برای حرکت همه قوا و دستگاه‌ها در این راه باشد تا پیشرفت کشور و خدمت به مردم حاصل شود.

هراسانیان ابراز کرد: انتصاب افراد در دولت پزشکیان تاکنون از چهره‌های تکراری و جریان خاص سیاسی که نگاه کمتری به توان داخلی دارد  و برخلاف وعده‌های وی در هنگام مناظرات و سخنرانی‌ها اکنون شاهد نقض شاخص‌ها در انتصاب افراد هستیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از