حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
با حضور پدر شهید آرمان علی‌وردی؛

همایش فعالان عفاف‌وحجاب در سمنان برگزار شد

همایش فعالان عفاف‌وحجاب در سمنان برگزار شد

همایش فعالان عفاف‌و‌حجاب با حضور پدر شهید والامقام آرمان علی‌وردی و اسماء سرابی از عوامل از لاک جیغ تا خدا و جمعی از پدران و مادران شهدا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، همایش شکوه حیا با حضور کنشگران و فعالان عفاف و حجاب و جمعی از پدران و مادران معظم شهدا در سمنان برگزار شد که در این همایش نماینده ولی‌فقیه در استان، فرمانده سپاه استان و پدر والامقام شهید آرمان علی‌وردی به‌عنوان مهمان ویژه حضور داشتند.

مراسم با آیاتی چند از کلام‌الله مجید آغاز و بانوانی به‌عنوان نماینده کنشگران و فعالان عفاف و حجاب از هر شهرستان به بیان دیدگاه‌ها و نحوه تشویق دختران نوجوانان و جوانان به حجاب و عفاف پرداختند.


 اخلاق اسلامی و مدیریت برنامه‌های فرهنگی جذاب

از دیدگاه بانوان نماینده کنشگران عفاف و حجاب برای ترویج حجاب و عفاف در بین دختران و بانوان سرزمینمان می‌بایست بااخلاق اسلامی و ایجاد رابطه دوستانه دخترانمان را جذب کنیم و با مدیریت برنامه‌های فرهنگی جذاب و مورد استقبال این گروه قدم برداشت.

 طلبه شهید بسیجی آرمان علی‌وردی

پدر شهید آرمان علی‌وردی طلبه ۲۱ساله که در اغتشاشات اکباتان مظلومانه به درجه رفیع شهادت نائل شد به‌عنوان میهمان ویژه در همایش به بیان خاطرات طلبه شهید بسیجی آرمان علی‌وردی پرداخت و گفت: دارای دو فرزند پسر به نام محمدعلی و آرمان است که آرمان در به دست اغتشاشگران به شهادت رسید و در این شهادت برادرش محمدعلی معلم، دوست و برادر خود را از دست داد.

پدر شهید خاطرنشان کرد: شهید آرمان از کودکی در مساجد حضور داشت و در سنین نوجوانی و جوانی عاشقانه در برنامه‌های جهادی حضور داشت.

وی در ادامه افزود: شهید آرمان در پیاده‌روی اربعین تک‌تک قدم‌های خود را نظر ظهور آقا امام‌زمان (عج) می‌کرد و در رعایت احکامی شرعی اهتمام ویژه داشت و برای پدر و مادر بینهایت احترام قائل بود.

پدر شهید اظهار کرد: شهید آرمان علی‌وردی با اینکه رشته مهندسی قبول شد؛ اما طلبگی و سربازی آقا امام‌زمان (عج) را در حوزه علمیه انتخاب کرد و راه صدساله را یک شب پیمود.

جایگاه والای دختران و زنان ایرانی

اسماء سرابی از عوامل برنامه مستند از لاک جیغ تا خدا از میهمانان برنامه در رابطه‌ با نحوه تبلیغ جایگاه و ارزش دختران و زنان ایرانی گفت: دختران سرزمینمان را باید نسبت به جایگاهشان در اسلام آگاه کنیم و دخترانمان را بر عکس تبلیغات دشمنان غرب نسبت به جایگاه والایی که دارند تبیین کنیم.

وی در ادامه افزود: ما هرگز نتوانسته‌ایم از دل تاریخ برای دختران سرزمینمان روایت کنیم که تمام برنامه‌های دشمنان دروغ است و حجاب و عفاف نه‌تنها زن را محدود نمی‌کند بلکه زن را به بالاترین مقام و درجات خواهد رساند و یک زن می‌تواند محور تاریخ را تغییر دهد.

سرابی خاطرنشان کرد: دختران ما باید بدانند که سه قیام اصلی و اساسی توسط سه بانوی مسلمان، حضرت زهرا (س)، حضرت زینب (س) وحضرت فاطمه معصومه (س) اتفاق افتاده است.

کنشگر عفاف و حجاب با بیان اینکه در دوران جاهلیت دختران در خفقان به سر می‌بردند، گفت: حضرت زهرا (س) در دوران خود یک دیپلمات بود و در جایگاه دختر از پدر حکم فتوا داشتند و رسول مکرم اسلام به دخترشان حکم داد که در غیاب او جواب شبهات مردم را ایشان مطرح کنند. در کجای دین اسلام آن هم در دوران جاهلیت برای زن محدودیت ایجاد شده است که در زمان کنونی برای زن محجبه محدودیت ایجاد شود.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از