حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/02/27 شمسی | 2024/05/16 میلادی
رئیس پلیس فتا استان سمنان :

بلاگر هنجارشکن دستگیر شد

بلاگر هنجارشکن دستگیر شد

رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: متهمی که اقدام به انتشار محتوای هنجارشکنانه در صفحه مجازی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ به نقل از روابط عمومی فرماندهی نیروی انتظامی استان سمنان محمدرضا فدائیان در تشریح این خبر گفت: در پی رصد و پایش فضای مجازی توسط کارشناسان سایبری پلیس فتا صفحه‌ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام مورد بررسی قرار گرفت که گرداننده یا گردانندگان این صفحه محتوای هنجارشکنانه را در نشانگاه مجازی خود منتشر کرده بود در همین راستا رسیدگی به این موضوع با جدیت در دستور کار قرار گرفت.

وی از شناسایی و دستگیری متهم با همکاری فرماندهی انتظامی گرمسار خبر داد و افزود: این متهم در ابتدا منکر بزه انتسابی خود شد؛ اما در مواجه به ادله دیجیتالی، شواهد و قرائن به بزه ارتکابی خود اعتراف کرد و انگیزه خود از این عمل مجرمانه را افزایش دنبال‌کنندگان بیان کرد.

رئیس پلیس فتا استان سمنان ضمن بیان اینکه متهم ضمن ابراز ندامت، محتوای مجرمانه را از صفحه خود حذف و متن پشیمانی و شرم خود را منتشر کرد، اذعان داشت: این پرونده برای رسیدگی قانونی به دستگاه قضا ارسال شد.

این مقام انتظامی به هنجارشکنان در فضای مجازی هشدار داد: تیم رصد و پایش پلیس فتا به‌صورت مستمر و شبانه‌روزی این فضا را مورد رصد قرارداده و با متخلفان و هنجارشکنان قاطعانه برابر قانون رفتار خواهد کرد .

وی همچنین به کاربران این فضا توصیه کرد به هنجارهای اخلاقی و اجتماعی تعهد داشته باشند و تابع قوانین جاری کشور باشند و از بارگذاری محتوای هنجارشکنانه در فضای مجازی خودداری نمایند.

 فدائیان تأکید کرد: پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان و کاربران بوده و عموم مردم می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا استفاده از سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.gov.ir و تماس با مرکز فوریت‌های سایبری با ما در میان بگذارند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از